שילוש הבדיקות ואספקת שירותים חיוניים: כך יפעל צה"ל בבני ברק

מפקד פיקוד העורף פירט את תוכנית צה"ל לקבלת אחריות בעיר, והודה: מתוך מאות חולי קורונה - כמאה בלבד הסכימו להתפנות למלוניות. "סיפור מורכב שעלול להגיע למקומות שאנו לא רוצים להיות בהם"

זמן צפייה: 01:16

ההתפרצות בבני ברק: מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי פירט היום (שישי) לגבי תוכנית צה"ל לקבלת אחריות בבני ברק, כחלק מהמלחמה בנגיף הקורונה. תחילה, צפויים להגיע כבר במוצאי שבת שני גדודים, ובמקרה הצורך יתווספו חיילים נוספים. צה"ל יהיה אחראי על הסיוע האזרחי בעיר, אך המשטרה היא זו שתאכוף את ההגבלות. זאת, לאחר שהבוקר החל ההסגר על העיר.

מלבד אספקת שירותים חיוניים לאוכלוסיות בסיכון, כגון מזון ותרופות, צה"ל מקבל על עצמו שלוש משימות עיקריות: הגדלת כמות הבדיקות בעיר באופן משמעותי במטרה להגיע לפי שלושה ואפילו פי ארבעה בדיקות, סיוע לקופות החולים לפינוי תושבים מבוגרים למלונות ומאמץ הסברתי בניסיון להימנע מהפרת ההנחיות.

לעוד כתבות בנושא:

בני ברק בהסגר: "מלכודת מוות לזקנים – נדרש חישוב מסלול מחדש"

אכיפת ההסגר בבני ברק: 60 מחסומים הוצבו, 1,000 שוטרים נפרסו

הממשלה אישרה את תקנות החירום – בני ברק הוכרזה "אזור מוגבל"

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, התייחס ידעי לפינוי התושבים החולים מהעיר והודה כי מתוך מאות חולים שהתבקשו להתפנות למלוניות, רק כמאה מהם עשו זאת בפועל. כזכור, שיעור ההדבקה בעיר הוא מהגבוהים בארץ, ויש בה כמעט אלף חולים.

"המלוניות מוכנות אבל בניגוד לחלקנו זה לא מאפיין את האוכלוסייה החרדית לעזוב פתאום את הבית, שבו יש שמונה או 10 ילדים שצריך לדאוג לצרכיהם", אמר אלוף ידעי, "לא נעשה דבר בכוח. יש בעיות ואנו מתייחסים אליהם בענייניות. אני מקווה שנוציא את כל החולים מבני ברק. אני מודה שהמאמצים נמשכים אבל זו לא הצלחה מסחררת עדיין. לא נעצור אנשים".

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

"סיפור בני ברק הוא מורכב ויש לו פוטנציאל להגיע למקומות שמדינת ישראל לא הייתה רוצה להיות בהם", אמר ידעי והוסיף: "בניגוד לעיר רגילה שאנשים בה צורכים חדשות ואינטרנט, העיר הזו מתנהלת אחרת. התושבים לא רואים חדשות והם עם טלפונים מסוג מסוים. אנחנו מתאימים את עצמנו לדרך שבה האזרחים מתקשרים שם".

בד בבד, צה"ל נערך לפעילות דומה גם בערים חרדיות נוספות, בהן אלעד. "להערכתי בני ברק היא הראשונה אבל לא האחרונה. יהיו עוד מקומות נוספים שנפעל בהם", אמר המפקד הבכיר.

הבוקר, כאמור, המשטרה החלה באכיפת ההסגר בעיר והציבה מחסומים כדי להגביל את תנועת הציבור בכבישים ובכניסות וביציאות מהעיר. על פי תוכנית המשטרה, כ-60 מחסומים הוצבו ויותר מ-1,000 שוטרים נפרסו. בין היתר, הופעלו רחפנים ותצפיות באזור, כדי לאתר הפרות של ההסגר.