גנץ: "אם חמאס ימשיך בירי, התגובות של אמש יהיו רק קצה הקרחון"

שר הביטחון ביקר באוגדת עזה ברקע המתיחות בדרום, ואיים בתגובה חריפה אם השקט לא יחזור לאזור. "בזמן שישראל צועדת לעתיד בטוח וטוב יותר, הנהגת חמאס מפקירה את עתידם של ילדי עזה"

זמן צפייה: 00:25

שר הביטחון בני גנץ ביקר הערב (רביעי) באוגדת עזה, זאת ברקע המתיחות באזור, שם קיים הערכת מצב בהמשך לאירועים הביטחוניים שאירעו הלילה בעוטף. "אני דורש מחמאס לדאוג לשמור על השקט", אמר השר, ואיים כי "אם יימשך הירי - התגובות של אמש יהיו רק קצה הקרחון".

בביקור, שבו נכחו גם השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, הוסיף גנץ כי "בזמן שמדינת ישראל צועדת לעתיד בטוח וטוב יותר, הנהגת חמאס מפקירה את עתידם של ילדי עזה ומביאה עליהם אסון".

"בימים אלה אנו מאיצים מהלכים להסרת החסמים והבירוקרטיה בתוכניות מיגון לאלפי יחידות דיור במרחב", סיפר השר ביטון. "כמו כן, אנו מעבים את מרכזי החוסן לסיוע התושבים המקומיים והקהילות, למען חיזוקן ושגשוגן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר ההסכם עם האמירויות: הוגשה מועמדות רה"מ לפרס נובל לשלום

הזינוק בתחלואה: 5,523 נדבקים ביממה; מערכת החינוך תיסגר ממחר

רצח משפחת דוואבשה בדומא: 3.5 שנות מאסר לאחד המעורבים

שר הביטחון בני גנץ בביקור באוגדת עזה
שר הביטחון בני גנץ בביקור באוגדת עזה | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

לילה מתוח עבר על תושבי הדרום, כאשר 13 רקטות נורו מרצועת עזה לעבר שדרות ויישובי העוטף. לפי דובר צה"ל, שמונה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים בגוף כתוצאה מהירי.

המטחים הללו הגיעו שעות ספורות לאחר החתימה על הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן אמש, במהלכה נורו רקטות לעבר אשדוד ואשקלון. בתגובה לירי הרקטי, חיל האוויר תקף יעדי טרור של חמאס במוקדים שונים רצועה. בין היתר הותקפה תשתית תת קרקעית של הארגון.

דובר חמאס חאזם קאסם הביע תמיכה בירי לעבר ישראל: "ההתנגדות מדגישה בכל פעם את יכולותיה לקבוע את המשוואות מול הכיבוש ולמנוע ממנו לשנות את כללי העימות. תגובת ההתנגדות האמיצה היום הגיעה במטרה לבלום את התוקפנות הציונית נגד רצועת עזה ולהגיב על תקיפת מוצבי ההתנגדות".