בנט על המתיחות בדרום: "לא נסבול טפטופים - הסבלנות שלנו אזלה"

בטקס האזכרה הממלכתי לחללי "צוק איתן", ראש הממשלה העביר מסר לחמאס שבו התריע כי אם ימשיכו לשגר בלוני תבערה, "מצידו השני של הגבול ברצועת עזה יצטרכו להתרגל לתפיסה ישראלית אחרת"

זמן צפייה: 02:27

בטקס האזכרה הממלכתי לחללי "צוק איתן" שהתקיים היום (ראשון) בהר הרצל, ראש הממשלה נפתלי בנט שלח מסר לחמאס ואיים: "ברצועת עזה, מצידו השני של הגבול, יצטרכו להתרגל לתפיסה ישראלית אחרת, של יוזמה, תקיפות וחדשנות. יכירו אויבנו את הכללים: לא נסבול אלימות, לא נסבול טפטופים, לא נבין או נכיל סוררים - הסבלנות שלנו אזלה".

ראש הממשלה התייחס בדבריו לתושבי העוטף, שעדיין סובלים מבלוני התבערה שמשוגרים לעברם, והבהיר: "הם אינם אזרחים סוג ב'. מי שגר בשדרות, באשקלון, בכפר עזה או בעלומים, זכאי לחיות בשקט ובביטחון, כמו כל אזרחי מדינת ישראל". לדברי בנט, "היריבות שלנו היא לא עם האוכלוסייה העזתית. אין כוונה לפגוע במי שלא קם עלינו להורגנו, ואנחנו לא שונאים את אלה שמוחזקים כבני ערובה בידי ארגון טרור אכזרי ואלים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה: תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

טרגדיה בכסייפה: נקבע מותה של פעוטה כבת שנתיים שנשכחה ברכב

רה"מ: "הבחירה בנשיא איראן החדש – איתות אזהרה למעצמות"

בנט
בנט מנהל את ישיבת הממשלה הראשונה | צילום: ערוץ הכנסת

בנט הזכיר את סוגיית השבויים והנעדרים שנמצאים ברצועה: "אנחנו מציינים שבע שנים למבצע צוק איתן. שבע השנים בהן מחזיקים מחבלי חמאס בחללי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול זיכרם לברכה, הן שבע שנים יותר מדי. אני יודע ששמעתם לאורך השנים הרבה הבטחות והצהרות. ידעתם אכזבות ומפחי נפש רבים. כעת, זוהי המשמרת שלנו, זוהי המחויבות שלנו. אנחנו היינו שם כששלחנו את הבנים פנימה ואנחנו כאן כדי להמשיך במחויבות".

במהלך הטקס, אביו של לוחם צנחנים שנהרג -אביתר משה תורג'מן, צעק לראש הממשלה בעודו על הבמה: "הסתבר בשומר החומות שלא צריך להכניס את הצבא בפנים. למדתם את זה על חשבון צוק איתן? אתה זה שדרבנת את הממשלה להיכנס רגלית לעזה"

שר הביטחון בני גנץ, שהיה הרמטכ"ל בזמן צוק איתן, נשא גם הוא דברים במהלך הטקס והתייחס לאיומים הנשקפים על ישראל: "כל אופציות התקיפה על השולחן וכל המאמצים המופעלים ימשיכו להיות מופעלים גם בעתיד. נמשיך לפתח את היכולות הנדרשות כדי להגן על עצמנו מול כל איום ביחד עם ידידנו האמריקנים וכל שותפינו ברחבי העולם". לדברי גנץ, "בחירתו של ראיסי לנשיא איראן, היא עוד עדות להקצנה הצפויה ולתוקפנות האיראנית המתמשכת".

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

נוסף על כך, שר הביטחון הרחיב ודיבר על על המציאות הביטחונית לאחר ימי מבצע שומר החומות: "עלינו למנף את ההישג הצבאי להישג מדיני ולהקפיד שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. אנחנו פועלים להביא לשקט ארוך טווח לחיזוק הגורמים המתונים ולהשבת הבנים הביתה". עוד אמר גנץ: "עלינו ליצור מציאות טובה יותר לשכנינו בעזה. שיצאו לעבוד ויביאו לפריחה במקום שיפריחו בלוני תבערה. שייצאו סחורות לרחבי העולם במקום לחפור מנהרות ולהפעיל מחרטות אמל"ח".

בתוך כך, בשיחות המו"מ בין ישראל למצרים בעניין הסדרה ארוכת טווח, ביקשה מצרים מישראל לפתוח בצעדים בוני אמון כמו פתיחת מרחב הדיג בעזה ופתיחת המעברים שעד כה נותרו סגורים. ישראל העבירה למצרים מסר ברור לפיו אם הם רוצים להתקדם לעבר הסדרה מול חמאס, אזי כי צריכה להיות התקדמות בעניין השבויים והנעדרים. ההערכה היא כי בימים הקרובים ישראל תלך או להסדרה או להסלמה והפעם ישראל היא זו שתפתח במכת האש הראשונה.