בנט בעקבות פרסום חדשות 13: "עד מחר כל הרבש"צים יקבלו שכר"

לאחר שאחד הרבש"צים החזיר את רכבו, שר הביטחון הודיע כי התקציב שהתעכב בעקבות כשלים בירוקרטיים יועבר לאנשי הביטחון של עוטף עזה כבר מחר: "נותנים את הנשמה למען ביטחון התושבים"

זמן צפייה: 01:37

שר הביטחון נפתלי בנט הבטיח הערב (רביעי) כי כבר מחר יועברו משכורות רכזי הביטחון של יישובי עוטף עזה – שלא הועברו מאז חודש אוקטובר בשל כשל בירוקרטי של משרד הביטחון. הצהרתו של בנט מגיעה בעקבות פרסום חדשות 13 כי אחד הרכזים, יניב יפרח, החזיר למועצה את רכבו והודיע על הפסקת עבודתו.

במקביל להבטחת בנט, הודיעה המועצה האזורית שדות נגב כי תעביר את המשכורת ליפרח מתקציבה, כדי לאפשר לו להמשיך בעבודתו.

עוד בחדשות 13:

אחרי חודשים בלי שכר – רבש"ץ בעוטף עזה החזיר את רכבו

בשל שינוי בירוקרטי: רבש"צים לא מקבלים שכר – חלק זומן לשימוע

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

"החזרתי את הרכב, אני רוצה את המשכורת שלי", אמר מוקדם יותר יפרח. "המועצה חתמה על ההסכם, אבל הכסף לא עבר. אומרים לי טכני, אבל די אי אפשר כבר. אני עובד 24 שעות ומגיעה לי משכורת. למה אני צריך להיות בלי משכורת? בהסלמה האחרונה נפלה רקטה בקרבת היישוב, פרצה שריפה. פתאום מטח, טיל נפל לידי ולא יכולתי ללכתי. אני עושה בפיזותרפיה. ניצלתי בדקה התשעים ואני לא מקבל משכורת? שייתנו מה שמגיע לי". עם זאת הוא הבהיר שלמרות מחאתו, אם יהיה אירוע חירום הוא ייתן מענה באופן מיידי.

כזכור, לפני כחודש פורסם כי בשל שינוי בירוקרטי, רכזי ביטחון במספר יישובים בארץ לא קיבלו שכר, וחלקם אף זומן לשימוע לפני פיטורין כיוון שהרשויות לא מסוגלות לשלם את שכרם. עד החודש שעבר המשכורות של הרכזי הביטחון היישוביים עברו ישירות ממשרד הביטחון ליישובים, ומחודש אוקטובר, כחלק מההסכם החדש שנחתם בין הצדדים, המשכורות יועברו ישירות למועצה האזורית, משם ליישובים ורק אז לרבש"צים. כמה מהמועצות מתנגדות למהלך וסירבו לחתום על ההסכם, וכתוצאה מכך כמה מהרכזים בעוטף עזה וביישובים נוספים לא קיבלו את השכר.

רכבו של יניב יפרח, הרבש''ץ שהחזיר את רכבו | צילום: חדשות 13

בכמה מהמועצות האזוריות כבר שלחו כאמור מכתבי הזמנה לשימוע לפני פיטורין לחלק מהרבש"צים, זאת בשל העובדה שהרשויות לא מסוגלות לעמוד בשכר: "בחודשים האחרונים משרד הביטחון לא העביר ליישוב את הכסף, לאור זאת אין ליישוב את היכולת להמשיך לשלם את השכר שלך", כך לשון המכתב.

אייל חג'בי, קצין הביטחון של שער הנגב ציין כי "יש יישובים שלקחו את זה על עצמם, הוציאו משכורת מהתקציב שלהם כדי לא לפגוע ברכז הביטחון ובמשפחתו, אבל הם לא קיבלו את הכסף ממשרד הביטחון ולא ברור מתי יקבלו".

לדבריו, לצד אלה יש גם יישובים קטנים שלא יכולים להרשות זאת לעצמם והתוצאה היא שהרכזים שלהם לא קיבלו שכר החודש: "לא יכול להיות שאדם שנותן את עצמו למען המדינה לא יקבל משכורת בזמן. היו צריכים להמשיך להעביר את השכר כרגיל ורק אחרי שיימצא פתרון בירוקרטי לעשות את השינויים. לא יעלה על הדעת שרכז שעובד, לא יקבל שכר".