בנט בשדרות: "תחבולה טובה מוגשת קרה - לא כשהדם רותח"

לאחר ירי הרקטות אמש, שר הביטחון נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף ותושבי העיר ואמר: "האויבים שלנו התרגלו שאפשר לירות על ישראל, אנחנו צריכים לשנות את זה - לעבור מתפיסה הגנתית להתקפית"

זמן צפייה: 00:55

שר הביטחון נפתלי בנט הגיע היום (ראשון) לביקור בשדרות, יממה לאחר ירי הרקטות לעיר, ואמר: "אנחנו צריכים לעבור מתפיסה הגנתית לתפיסה התקפית. את מה שנעשה אנחנו נעשה בזמן הנכון, בדרך הנכונה ובעוצמה. לא בהיגררות. תחבולה טובה מוגשת קרה - לא כשהדם רותח והצד השני מחכה לך דרוך". 

בנט נפגש בשדרות עם ראשי רשויות העוטף ותושבי העיר, ובשיחה עמם השתתפו גם מפקד אוגדת עזה, תא"ל אליעזר טולדנו, ראש מחלקת מיגון בפיקוד העורף אל"מ דודו עבאדא וגורמי ביטחון נוספים. "האויבים שלנו התרגלו שאפשר לירות על ישראל. אנחנו צריכים לשנות את זה. כל איבינו, מאיראן דרך חזבאללה ועד דאע"ש בסיני, רוצים לשבור אותנו. אבל שלא יתבלבלו, כי אנחנו מנצחים. בסופו של דבר, היכולת שלנו לקבל החלטות אמיצות נובעת מביטחון עמוק שמוקרן מכם - מהעם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"פחד יום-יומי": באמצע אירוע של בני עקיבא – רקטות על שדרות

לאחר השיחה עם הרמטכ"ל: נעצר הקמפיין נגד מדיניות ההכלה

בין בחירות ומערכות: השנה הראשונה והסוערת של כוכבי כרמטכ"ל

שר הבטחון נפתלי בנט בביקור בשדרות
שר הבטחון נפתלי בנט בביקור בשדרות | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מוקדם יותר היום, ברקע ירי הרקטות, ראשי הרשויות בעוטף קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול בני גנץ להגיע לדרום: "דורשים שתגיעו עוד היום להיפגש איתנו". "שוב מדינת ישראל מפגינה חוסר מוסריות כלפי אזרחיה", כתבו. "כשתחת מדיניות ההכלה הכושלת, 80 אלף אזרחי מדינת ישראל הלכו לישון אמש בפחד. ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן, בני גנץ - אנו דורשים מכם לשים את בטחון אזרחי מדינת ישראל בראש סדר העדיפויות. הניחו למשחק הכיסאות והקימו ממשלת חירום לאומית, אל תהפכו את חיינו להפקר!"

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום לירי לעבר יישובי הדרום: "אם צריך נעשה מבצע גדול כדי למגר את הטרור בעזה אחת ולתמיד. הם קיבלו טעימה בסבב הקודם ואני לא מציע להם לחכות למנה הבאה - שתגיע אם ימשיכו", אמר בוועידת מקור ראשון שהתקיימה בירושלים. "לא תהיה הסדרה אם הירי לא ייפסק סופית, ואם הוא לא ייפסק סופית - יהיה מבצע הכרעה".

רקטות לעבר העוטף
רקטות לעבר העוטף | צילום: קבוצת ביטחון שדה

בשעות הלילה, בעקבות ירי הרקטות, תקף צה"ל כמה יעדי טרור ברצועה. זאת, לאחר ששלוש רקטות שוגרו אמש לעבר שטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור, בהם מחנה צבאי של ארגון חמאס על כלל רכיביו: מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף, הושמדה עמדה צבאית של הכוח הימי של חמאס בצפון הרצועה".