מטען התפוצץ ליד עמדה צבאית באזור חברון; אין נפגעים

חיילי צה"ל עצרו חשוד בסמוך לזירה ליד הכפר בית אומר, שבה אותר לאחר מכן מטען נוסף שנוטרל. במהלך סריקות אחר חשודים סמוך לכפר התפתחה הפרת סדר, שבמהלכה נפצע קל אחד הלוחמים

זמן צפייה: 00:14

מטען בייצור עצמי התפוצץ הערב (שישי) סמוך לעמדה צבאית ליד הכפר בית אומר הסמוכה שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון". לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לעמדה. הלוחמים במקום עצרו חשוד ששהה בסמוך לזירה. כמו כן, אותר מטען נוסף סמוך לעמדה, שנוטרל על ידי לוחמי צה"ל.

במהלך סריקות אחר חשודים התפתחה הפרת סדר סמוך לכפר. לוחם צה"ל נפצע קל מאבן שהושלכה לעברו, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

אמש נכנסו כוחות מיוחדים של צה"ל לרמאללה לטובת מעצרים של פעילי החזית העממית לשחרור פלסטין הקשורים לתשתית שביצעה את הפיגוע במעיין דני הסמוך לדולב, שבו נרצחה רנה שנרב - כך לפי דיווחים פלסטינים. עוד דווח כי נעצר חבר נוסף בחולייה שביצעה את הפיגוע. על פי תיעודים מהמקום, המעצרים לוו בעימותים עם כוחות הביטחון וכללו ידויי אבנים לעברם. מדיווח נוסף עולה כי צה"ל עצר אסיר משוחרר בשם ווליד מחמד חנאתשה בביתו בשכונת א-טירה. על פי הפרסומים, מדובר בפעיל בכיר בחזית העממית.

Whatsapp Image 2019 09 28 At 2
סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחה את רנה שנרב

כזכור, סאמר ערביד, ראש חוליית המבחלים שאחראית לפיגוע, התמוטט בזמן שנחקר בשב"כ - פחות מיממה אחרי תחילת חקירתו. הוא אושפז ביום חמישי במצב אנוש כשסכנה נשקפת לחייו. לפני שהתמוטט, הוא לא הכחיש את המיוחס לו וכעת נבדקת האפשרות שהפציעה שלו קרתה בכלל במהלך המעצר, שאשתו של ערביד הגדירה כאלים מאוד.

מצבו של ערביד השתפר, ובית המשפט הצבאי בכלא עופר קבע אתמול כי בשל כך ייתכן והוא יוכל לשוב לחקירת שב"כ כבר בימים הקרובים. ערביד, שגם היה מהנדס המטענים, נחקר בשב"כ עם היתרים משפטיים מיוחדים לאחר שבמערכת הביטחון הבינו כי בידי החוליה מטען נוסף לפיגוע נוסף.