מפקד החטיבה הדרומית: "לא הופתענו מיכולות הג'יהאד האסלאמי"

אל"מ לירן בטיטו אמר בשיחה עם בעלי תפקידים בעוטף עזה כי הרקטה בעלת חומר הנפץ הרב שיצרה מכתש גדול בזירת נפילתה מוכרת, וכי בצה"ל נערכים אליה

זמן צפייה: 01:18

אל"מ לירן בטיטו, מפקד החטיבה הדרומית, שוחח היום (שני) עם בעלי תפקידים בעוטף עזה על מבצע "חגורה שחורה" ברצועת עזה. "המטרה הייתה לפגוע חזק בג'יהאד האסלאמי, לא הופעתנו מהיכולות של הארגון, והרקטה הגדולה שנפלה באשכול היא יכולת שאנחנו מכירים ונערכים אליה", אמר, בהתייחס למכתש בעומק שני מטרים שנוצר באחד מיישובי העוטף בעקבות נפילת רקטה שנשאה חומר נפץ רב.

"הג'יהאד האסלאמי הוא גוף שהרים את הראש שלו בשנה האחרונה וחיזק מאוד את היכולות הצבאיות שלו, ההחלטה לחסל את הבכיר הגיעה לאחר שהבנו שהוא מקדם פעילויות טרור", סיפר.

שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל
שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל | צילום: חדשות 13

ביום שבת בלילה נרשמה הפעם האחרונה שבה נורו רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, שיורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בתגובה לירי, צה"ל מסר כי תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס יעדים של חמאס ברצועת עזה, בהם מחנה צבאי המשמש את הכוח הימי ותשתית תת קרקעית. מדובר היה בפעם הראשונה מאז סבב הלחימה האחרון שבה צה"ל פוגע במטרות של הארגון השולט ברצועה, ולא ביעדים של הג'יהאד האסלאמי.

ביום חמישי הסתיים סבב הלחימה עם הג'יהאד האסלאמי. במשך שתי היממות של הלחימה, שהחלה בחיסולו של בהאא אבו אל-עטא, ירה ארגון הטרור כ-450 רקטות לעבר ישראל. 60% מהן נפלו בשטח פתוח, וכיפת ברזל רשמה הצלחה גדולה כשיירטה 90% מהרקטות הנותרות.

בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה
בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, שחוסל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

מנגד, 25 מחבלים של הג'יהאד סוכלו בתקיפות צה"ל ברצועה. תשעה אזרחים פלסטינים נהרגו בתקיפות. יכולת הסיכול הגבוהה של חיל האוויר, יחד עם הצלחת כיפת ברזל, הביאו לכך שבישראל לא היו נפגעים בנפש - 77 בני אדם נפגעו קל בסבב ההסלמה האחרון.