עשרות רקטות נורו לגוש דן: בן 51 נהרג מפגיעה ישירה ברמת גן

צה"ל הפציץ את ביתו של סגן מנהיג חמאס בעזה • מפגינים פרו-פלסטינים מפרים את הסדר בגבול לבנון • הרמטכ"ל לראשי הרשויות בדרום: "יש להיערך לימי לחימה נוספים" • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 00:00

מבצע "שומר החומות": גבר בן 51 לחייו נהרג היום (שבת) ברמת גן כתוצאה מפגיעת רקטה במהלך ירי מסיבי של מטחים כבדים שנורו החל משעות הצהריים לכיוון גוש דן, יישובי המרכז, השרון, השפלה ועוטף עזה. אחר הצהריים המשיכו מטחים כבדים ובלתי פוסקים לעבר הערים אשדוד, אשקלון והמועצה האזורית אשכול.

גם בעיר ראשון לציון זוהתה נפילה של רסיס, וגרמה לנזק ברכוש. בהמשך הערב, זוהתה פגיעה בבית במועצה האזורית אשכול, ללא נפגעים. כמו כן, רקטה נוספת שנורתה לכיוון השרון נחתה בשטח פתוח בגזרת תחנת טייבה. בעקבות ההסלמה, חופי הרחצה בהרצליה ובת ים נסגרו זמנת למבקרים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הערכה: מבצע שומר החומות יימשך לתוך השבוע הבא

למה יורים עלינו? התשובות לשאלות הילדים שרצים למקלט לראשונה

מוחמד דף: בכיר חמאס שישראל לא מצליחה לחסל • פרופיל

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105152004' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ts9n0jnh' duration='111']

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ועדכן אותו בהתפתחויות ובפעולות שישראל נקטה ובאלה שהיא מתכוונת לבצע. ביידן הביע דאגה מפגיעה באזרחים. על כן, נתניהו הדגיש בשיחה ואמר שישראל עושה הכול כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים וההוכחה לכך היא שבמגדלים שבהם יש יעדי טרור שמותקפים על ידי צה"ל, הם מפונים מבלתי מעורבים.

מוקדם יותר היום כוחות צה"ל תקפו במחנה הפליטים שאטי, בניסיון לחסל בכירים בחמאס. בתוך כך, מגדל בן 12 קומות בשכונת רימאל שבעזה, שבו היו כמה נכסים צבאיים השייכים למודיעין הצבאי של חמאס וכן משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, קרס כתוצאה מתקיפה אווירית.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105152022' autoplay='0' credit='' desc='המתקפה על מרכז הארץ' poster='' kid='1_xh5fz0gv' duration='188']

בעקבות הפלת הבניין, חמאס איים לירות שוב לכיוון מרכז הארץ. במקביל, צה"ל הפציץ את ביתו של סגן יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, חליל אל-חיה, המתגורר בשכונת שג'עייה בעיר עזה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי שוחח היום עם ראשי הרשויות בדרום ואמר להם: "יש להיערך ולהכין את התושבים לכמה ימים נוספים של הסלמה. אנחנו ממשיכים בכל הכוח". בתום הערכת מצב שביצע שר הביטחון בני גנץ בפיקוד מרכז, הוא מסר כי "גבינו ביממה האחרונה מחיר קשה מאוד מחמאס, ויש עוד תוכניות פעולה רבות בכדי שנביא לשקט מוחלט ויציבות ביטחונית".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105151810' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_77kcv0g4' duration='17']

פגיעת רקטה ברמת גן
פגיעת רקטה ברמת גן | צילום: רויטרס

במסגרת המשך גל התקיפות של צה"ל ברצועה, סוכל ניסיון של פעילי טרור לשגר רחפן נפץ לעבר שטח ישראל מהעיר עזה. לאחר הפלת הרחפן, הוא נפל על חוליית השיגור והרג שני מחבלים. בנוסף, תחנת הרדיו אל-אקצא דיווחה כי נהרס בית משפחת שחאדה במחנה הפליטים ג'באליא.

כמו כן, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את ביתם של עאזי טמאעה, מח"ט מחנות המרכז בארגון הטרור חמאס בדיר אל בלחף ואת ביתו של תיסר מבאשר, מג"ד קרארה במרחב חאן-יונס. לפי צה"ל הבתים שימשו כתשתיות צבאיות של הארגון.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-215151541' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_7rxs8tbj' duration='58']

לאחר שאתמול כמה מפגינים לבנונים חצו את גדר הגבול לישראל ופעיל חזבאללה נהרג מאש צה"ל, גם היום נערכת הפגנה פרו-פלסטינית ליד הכפר מרון א-ראס שבלבנון, כאשר חיילי הצבא המקומי מרחיקים את המפגינים באמצעות ירי באוויר. גם ברחבי בירות אירופה, אלפי מפגינים פרו-פלסטינים יצאו לרחוב להביע תמיכה בפלסטינים. בפריז התפתחו מהומות אלימות והמשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות.

הפרות סדר בגבול לבנון
הפרות סדר מצד מפגינים פרו-פלסטינים בגבול עם לבנון

בתוך כך, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו היום מאז חצות ועד כה טיפול רפואי ל-46 פצועים, מהם שבעה שנפגעו מרסיסים, בהם ההרוג ברמת גן ושישה קל, 33 שנפצעו בדרך למרחב מוגן, בהם אחד בינוני ו-32 קל ושישה פצועים קל בהפרות סדר. בנוסף, טופלו 24 נפגעי חרדה.

מתחילת אירועי ירי הרקטות ביום שני השבוע ועד כה נקבע מותם של 10 נפגעים, שמונה מירי טילים ושתי נשים שנפגעו אנושות בדרכן למרחב מוגן ונפטרו מפצעיהן. סך הכול, הוענק טיפול רפואי ל-636 פצועים. 192 נפגעי חרדה טופלו על ידי צוותי מד"א, וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

מחלקה מוגנת, מחלקה רפואית במקלט
מחלקה רפואית מוגנת במקלט בית החולים שמיר | צילום: מרכז הרפואי שמיר

בד בבד, באיחוד האמירויות דיווחו היום כי מצרים עמלה להשיג הפסקת אש תוך 72 שעות. בין סעיפי הצעת הפקסת האש המצרית: עצירת פעולות פינוי השכונות הפלסטיניות והמעצרים האקראיים נגד פלסטיניים והתחייבות לעצירת שיגורי הרקטות ובלוני התבערה לעבר ישראל. כמו כן, דווח כי מצרים תארח מספר משפחות של פלגים שנפגעו בתקיפות צה"ל ברצועת עזה.

עוד דווח כי מצרים דרשה מישראל להפסיק את התקיפות האוויריות על מנת לפנות את הפצועים ולהכניס סיוע הומניטרי לעזה. כמו כן, מצרים דרשה ממדינות מערביות ללחוץ על ישראל שתקבל הפסקת אש למספר ימים. בנוסף, לטענת המקורות, המשך התקיפות הישראליות על עזה מונעות פגישה של המשלחת הביטחונית המצרית עם הפלגים הפלסטינים.

הפלת בניין רב קומות בעזה
הפלת בניין רב קומות בעזה | צילום: רויטרס