המחבל מהפיגועים בצומת עפרה ובגבעת אסף הורשע ב-3 מקרי רצח

עיסאם ברגותי, שהיה מעורב בירי בשירה איש-רן, שהוביל לפציעתה ולמות התינוק ברחמה, ובירי בחיילים יובל מור יוסף ויוסף כהן, הורשע בביהמ"ש הצבאי בעופר. סב התינוק: "אדם כזה לא צריך לחיות"

זמן צפייה: 01:50

בית המשפט הצבאי בעופר הרשיע היום (חמישי) ברצח את עיסאם ברגותי, שהיה מעורב בפיגוע הירי בצומת גבעת אסף, שבו נהרגו החיילים יובל מור יוסף ויוסף כהן, ובפיגוע בצומת עפרה, שבו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן ונפצעו הוריו, עמיחי ושירה. במהלך הדיון הודה המחבל בכתב האישום שהוגש נגדו, והורשע בשלושת מקרי הרצח ובעבירות נוספות.

עוד בחדשות 13:

עשרות רחפנים, סכינים וציוד צלילה: מתפ"ש סיכלה הברחת ענק לעזה

צה"ל הרס את בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק בגוש עציון

בפעם השלישית ברציפות: ההפגנות על גדר הרצועה בוטלו

עיסאם ברגותי, המחבל שביצע את פיגוע הירי בגבעת אסף
עיסאם ברגותי, המחבל שביצע את פיגוע הירי בגבעת אסף | צילום: רויטרס

רפאל איש-רן, סבו של התינוק שיולד לאחר שאמו נפצעה מהירי, נכח בדיון בבית המשפט. "זה יום לא קל", אמר הסב. "לפחות המחבל לא מסתובב חופשי. הייתי שמח אם הוא היה מוצא להורג, בן-אדם כזה לא צריך לחיות. אני רוצה לראות אותו מתחת לאדמה".

על המפגש עם המחבל בפעם הראשונה אמר איש-רן: "הוא נראה כמו בן-אדם אבל הוא חיה. צריך להיות חיה כדי להיות מסוגל לירות באישה בהיריון בקור רוח. כשראיתי אותו הרגשתי שעם ישראל חי ושאנחנו מנצחים. עם ישראל חי כמו השם של עמיעד ישראל".

שירה סילברשטיין ועמיחי
שירה סילברשטיין ועמיחי | צילום: חדשות עשר

ברגותי, כאמור, היה מעורב בפיגוע הירי בגבעת אסף שאירע בדצמבר אשתקד. הוא נעצר כשלושה שבועות לאחר הפיגוע הרצחני בכפר אבו שחידם שבבנימין, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של כוחות הביטחון, ובמארס האחרון הרסו כוחות צה"ל את ביתו. בפיגוע, כאמור, נפלו סמל ראשון יובל מור יוסף מאשקלון וסמל יוסי כהן מבית שמש. השניים שירתו בגדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי, ונורו על ידי מחבל בעת שעסקו בפעילות ביטחון שוטף באזור יהודה. בפיגוע נפצע קשה חייל נוסף וצעירה.

ימים ספורים קודם לכן, ביצע ברגותי פיגוע ירי בצומת עפרה, יחד עם אחיו סאלח. השניים פתחו בירי לכיוון אנשים שעמדו בתחנה, שממנו נפצעה קשה שירה איש-רן שהייתה בהיריון מתקדם. בעלה עמיחי נפצע בינוני, וחמישה אזרחים נוספים נפצעו. התינוק יולד בניתוח חירום, ומת כעבור שלושה ימים. לאחר מותו הוענק לו השם עמיעד ישראל.

מותו של התינוק עורר סערה בקרב הציבור והן במערכת הפוליטית. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "ליבנו עם שירה ועמיחי על פטירת התינוק בן הארבעה ימים שאין לו אפילו שם. מרצחים נתעבים, הפושעים הנלוזים ביותר עלי אדמות. כוחות הביטחון דולקים אחר הרוצחים ואני מקווה שבקרוב יהיו חדשות בעניין. אנחנו לא נרפה עד שנמצא אותם ונמצה איתם את הדין".

אחיו של עיסאם ברגותי, סאלח ברגותי, היה כאמור שותף אף הוא בביצוע הפיגוע בעפרה. הוא חוסל כמה ימים אחרי הפיגוע במהלך ניסיון מעצרו, לאחר שניסה להימלט תוך ניסיון לפגוע בכוחות, נורה ונהרג. בנוסף נעצרו עוד מספר חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע. העצורים הועברו לחקירת שב״כ. על פי דיווחים פלסטיניים הכוח זיהה את ברגותי ברחוב הראשי של הכפר כשניסה להימלט באמצעות רכב, והוא נורה על ידי כוחות הביטחון ארבע פעמים לפחות. באפריל האחרון הרסו כוחות צה"ל את ביתו.