סוף עצוב: נפטר לוחם מג"ב שנפצע מירי בגבול עזה

לאחר 9 ימים שבהם נאבק על חייו, הלוחם בראל חדריה שמואלי, שנפצע אנושות מירי מחבל במהלך הפרות סדר בגבול הרצועה, נפטר בבית החולים סורוקה

זמן צפייה: 19:05

לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי שנפצע בגבול רצועת עזה נפטר היום (שני) בבית החולים סורוקה בבאר שבע. שמואלי נפצע אנושות לפני תשעה ימים כאשר נורה בראשו דרך חרך בחומה ממנו כיוון את נשק הצלפים שלו. מאות ישראלים הגיעו בימים האחרונים להתפלל לשלומו בבית החולים סורוקה.

מבית החולים סורוקה נמסר: "בצער רב אנו מודיעים על פטירתו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי שפונה לבית החולים לפני כשבוע, לאחר שנורה בראשו בגבול רצועת עזה. הצוות הרפואי נלחם על חייו והוא עבר מספר ניתוחים במהלך אישפוזו. חרף המאמצים הרבים ובשל הפציעה הקשה, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה".

בראל חדריה שמואלי לוחם מג''ב נפצע ירי רצועת עזה
בראל חדריה שמואלי

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן במסר לקואליציה: הכשלת הרפורמות שווה להפלת התקציב

הפסד לעו"ד של משפחת נתניהו: יידרש לשלם למני נפתלי 65 אלף שקל

עוד הישג ענק: מדליית זהב ושיא עולם לעמי דדאון

במשמר הגבול הוציאו הודעה ובה ספדו לשמואלי. "משמר הגבול מרכין את ראשו לזכרו של הלוחם סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל שנפל בעת לחימה בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. בראל ז"ל בן 21 בנופלו תושב באר יעקב, הותיר אחריו אמא, אבא, שתי אחיות ואח. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר בתגובה לדברים: "קיבלתי בצער עמוק את הבשורה המרה על מותו של לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואלי, שנפל בהגנה על ביטחון ישראל. אין מילים מספקות כדי לנחם את המשפחה באבלה הכבד. בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו. הוא נאבק על חייו עד הרגע האחרון, כאשר עם ישראל כולו נשא עבורו תפילות. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. תהא נשמתו של בראל צרורה בצרור החיים".

לוחם מג''ב בראל שמואלי
לוחם מג''ב בראל שמואלי

שר הביטחון בני גנץ מסר כי "בראל חדריה שמואלי, מטובי בניה של המדינה, נפל בהגנה על המולדת ותושבי הדרום. רק לפני מספר ימים נכנסתי לחדרו והתפללתי בליבי שיתאושש, אך הבשורה הקשה הגיעה ואיתה כאב גדול. בשם מערכת הביטחון, אני שולח תנחומים מעומק ליבי להוריו ולבני משפחתו. שלא תדעו עוד צער".

ראש האפוזיציה ח"כ בנימין נתניהו כתב בטוויטר: "נשבר הלב. אני ורעייתי שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של בראל שנפל בהגנה על המדינה. בימים האחרונים התפללנו יחד עם כל עם ישראל לרפואתו. קיווינו לנס, אך לצערנו הנורא מכל קרה. אנחנו מחבקים את יוסי וניצה ואת כל המשפחה. בראל נלחם יחד עם חבריו בנחישות ובגבורה בטרור מרצועת עזה. לעולם לא נשכח את גבורתו. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".

בראל חדריה שמואלי לוחם מג''ב נפצע ירי רצועת עזה
בראל חדריה שמואלי

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד בדף הטוויטר: "עצוב וכואב מאד את לכתו של סמ״ר בראל חדריה שמואלי שנפל בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. במהלך השבוע האחרון הייתי בקשר רציף עם אימו ניצה, ונשאנו עם העם בישראל תפילות להחלמתו. רעייתי מיכל ואני מחבקים את המשפחה ומשתתפים באבל הכבד על לכתו של בן יקר ואהוב".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, ספד: "בראל היה לוחם במשך שנתיים, חמישה חודשים ותשעה ימים. שנתיים וחמישה חודשים לחם בטרור ובפשיעה ותשעה ימים נלחם על חייו. בראל ז"ל היה לוחם אמיץ עם יכולות פיקוד והובלה מרשימות שלא פעם סיכן את חייו למען ביטחון אזרחי ישראל. מפקדיו מספרים שהיו מתווכחים ביניהם עם מי הוא יצא לפעילות, כולם רצו אותו לצידם. בראל שרצה תמיד להיות בחזית, בחר לשרת ביחידת המסתערבים של מג"ב מתוך שליחות גדולה ואהבת המדינה. על ערכים אלו נמשיך לחנך דורות של שוטרים ולוחמים שינציחו את דרכו במלחמה העיקשת וחסרת הפשרות של משטרת ישראל בטרור ובפשיעה".

שמואלי התגייס למשמר הגבול וביצע את הכשרת הלוחמים במחזור מרץ 2019, לאחר הכשרת הלוחמים יצא לקורס מסתערבים במג"ב ולאחר מכן שובץ ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום. במהלך שירותו ביחידה ביצע קורס צלפים ושימש כצלף בימ"ס. הלוחם היה שותף בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית.

מחקירת האירוע שבו נפצע שמואלי עלה כי המחבל הסתיר את האקדח במכנסיו ושלף אותו כמה שניות לפני הירי, לכן לא זוהה על ידי כוחות צבא אחרים. אחד הכדורים שירה המחבל פגע בראשו של הלוחם מטווח אפס, שנפל לאחור. ברשת הקשר החטיבתית הספיקו הכוחות לצעוק "כדור", אך בדקות הראשונות לא הבינו אם מדובר בירי דו צדדי.

לוחם מג''ב בראל שמואלי
בראל שמואלי