מח"ט גולני הבא: ברק חירם, שנפצע קשה במלחמת לבנון השנייה

חירם, שהיה מ"פ ביחידת אגוז ב-2006, איבד את עינו לאחר שנורה בראשו מאש חזבאללה וסירב להתפנות עד לפינוי כל הנפגעים. בתום המלחמה הוא קיבל צל"ש על תפקודו

מצה"ל נמסר היום (שני) כי ברק חירם, שנפצע קשה במלחמת לבנון השנייה וקיבל צל"ש על תפקודו, ימונה למפקד חטיבת גולני. זאת לאחר סיכום דיון שיבוצים בראשות הרמטכ"ל. המינוי ושאר המינויים עליהם הוחלט מותנים באישור ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. חירם גבר בהתמודדות על אל"מ רועי לוי, שנפצע קשה מאוד במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה.

כזכור, חירם היה מפקד פלוגה ביחידת אגוז בזמן מלחמת לבנון השנייה, ואיבד את עינו לאחר שנורה בראשו מאש חזבאללה בכפר חדתא, וסירב להתפנות עד לפינוי כל הנפגעים. כאמור, בתום המלחמה הוא קיבל ציון לשבח ממפקד עוצבת געש.

ברק חירם, סא''ל מפקד גדוד 51 בחטיבת גולני
ברק חירם, סא''ל מפקד גדוד 51 בחטיבת גולני | צילום: חדשות 13

מלבד חירם, בצה"ל הודיעו כי אל"מ אוהד מאור ימונה למפקד עוצבת "עקבות הברזל", אל"מ אלרן מוראש ימונה למפקד בית הספר למ״כים ולמקצועות החי"ר, ואל"מ א׳ ימונה לראש להק אוויר ויועלה לדרגת תת-אלוף.

ארגון נכי צה"ל ברכו על המינוי ואמרו: "חירם, שנפצע קשה ואיבד את עינו במלחמת לבנון השנייה וזכה בצל"ש על פעולתו בשדה הקרב, הוא דוגמה ומופת לציונות, אהבת המדינה, אומץ לב ונחישות. אנו חשים גאווה גדולה על כך שעל התפקיד התמודדו שני פצועי צה"ל, אל"מ ברק חירם ואל"מ רועי לוי, שנפצע קשה מאוד בצוק איתן.

אנו, פצועי צה״ל ומערכות ישראל יודעים היטב עד כמה כבד המחיר ששילם חירם וכמה קשה הדרך לשיקום ולחזרה לתפקוד ולפעילות. אנו גאים מאוד במינויו לתפקיד החשוב ומצדיעים לו".