השר בר לב: "נשים ידינו על המחבלים ונתקן את הכשלים"

השר לביטחון פנים ביקר בכלא קציעות לאחר ההתפרעויות אמדש והתייחס גם לאירוע הבריחה. השר עידכן כי מתנהלת חקירה על מנת לבדוק קשר לפלילים. "אם נמצא רשלנות מקצועית - נטפל גם בה"

זמן צפייה: 00:40

השר לביטחון פנים עמר בר לב התייחס הבוקר (חמישי) למצוד הנמשך אחר ששת האסירים שברחו מכלא גלבוע בתחילת השבוע. השר עידכן כי כוחות הביטחון עוסקים במרדף באופן רצוף וכן כי מתנהלת חקירה במטרה לבדוק האם הבריחה קשורה גם בפלילים.

"נשים את ידינו על המחבלים הנמלטים, נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ואם נמצא רשלנות מקצועית - נטפל גם בה", אמר השר. "מיום שני לפנות בוקר משטרת ישראל, צה"ל ושירות הביטחון הכללי עוסקים במרדף שלא ייפּסק עד שנמצא אותם. במקביל מתנהלת חקירה במטרה לברר האם הבריחה לוותה בפלילים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בעקבות בריחת האסירים: עימותים אלימים במספר מוקדים בשטחים

מתיחות בגדה: הפלסטינים מדווחים על כמאה פצועים בעימותים הלילה

חשד לרצח בצפון: אישה צעירה נמצאה מתה במכונית שעלתה באש

השר בר לב בביקורו בכלא קציעות
השר בר לב בביקורו בכלא קציעות | צילום: דוברות שב''ס

השר גם ביקר בכלא קציעות בדרום, בו היו אמש הפתרעויות של אסירים ביטחוניים בליווי נציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי. על אירוע הבריחה אמר השר: "אנו נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם לכישלון, ברמה המקומית של בית הכלא וכן על ההשלכות על שב"ס". על התנהלות הסוהרים אמש בקציעות הוסיף כי "אני מברך אתכם על ההתנהלות וההשתלטות קרת הרוח שלכם".

כזכור, אמש הגביר צה"ל את היקף הסיוע למשטרה. כוחות צה"ל אשר משתתפים במצוד כוללים כ-14 פלוגות, בעיקר מגבעתי ומהנח"ל, שני צוותי איסוף קרבי, מספר צוותים מיחידות מיוחדות וכן כלי חוזי אוויריים.

המצוד אחר האסירים שברחו
המצוד אחר האסירים שברחו | צילום: רויטרס

בנוסף, גורמים פלסטיניים דיוווחו כי כוחות צה"ל פעלו אתמול במספר כפרים פלסטיניים באזור ג'נין, בין צפון השומרון לדרום עמק יזרעאל, ועצרו מספר קרובי משפחה של האסירים שנמלטו מכלא גלבוע. הכוחות נכנסו גם לעיירה הפלסטינים עראבה, בה התגוררו שניים מבין ששת האסירים הנמלטים, מחמוד עבדאללה ומוחמד קאסם עארדה.