דיווח בעזה: הפלסטינים החליטו להפסיק לשגר בלוני נפץ לעוטף

לאחר עזיבת המשלחת המצרית את הרצועה, דווח כי הפלגים יחדלו משיגור הבלונים, אך "התנהלות ישראל יכולה להשפיע על יישום ההחלטה". דיווח בלבנון: המצרים העבירו מסר מאיים מישראל

זמן צפייה: 04:06

המתיחות בדרום: ברצועת עזה דווח היום (שלישי) כי לאחר עזיבת המשלחת המצרית, הוחלט להפסיק לשגר בלוני תבערה ובלוני נפץ לעבר יישובי העוטף. ההחלטה הועברה ל"יחידות הלבונים", אך מקורות פלסטינים אמרו כי "ייתכן שייקח זמן עד שההחלטה תיושם ותגיע עד לאחרון משגרי הבלונים", וכן כי "התנהלות ישראל יכולה להשפיע על יישומה". המשלחת המצרית עזבה את רצועת עזה, לאחר שקיימה דיונים עם בכירי תנועת החמאס ותגיע חזרה לישראל כדי לדון בעצירת ההסלמה

זאת, שעות ספורות לאחר שחפץ חשוד, ככל הנראה מטען מאולתר, המחובר לצרור בלונים, אותר ליד גן באחד הקיבוצים שבמועצה האזורית שדות נגב. חבלנים של המחוז הדרומי הוזעקו למקום והחלו בטיפול האירוע וניטרול המטען. בלון נוסף, שלא התפוצץ, אותר גם כן הבוקר בין עומר לתל שבע.

Whatsapp Image 2020 02 11 At 0
מטען מאולתר שחובר לצרור בלונים שנחת באחד הקיצובים במועצה אזורית שדות הנגב | צילום: חדשות 13

רשת "אל-ערביה" דיווחה אמש כי המשלחת המצרית לרצועת עזה דרשה מחמאס שלא להוביל להסלמה ולהיות מחויבת לרגיעה. כמו כן, המשלחת הבהירה לחמאס כי היא "מסתייגת" מקשרי ארגון הטרור עם טהראן וחזבאללה. יתרה מזאת, חברי המשלחת המצרית ביקשו מתנועת החמאס שלא להתערב לטובת איראן או המליציות הפועלות בשמה במקרה של הסלמה צבאית באזור.

העיתון אל-אחבאר הלבנוני דיווח כי המשלחת המצרית לרצועת עזה העבירה מסר לחמאס מראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו אם לא יהיה שקט בדרום - הוא "ינחית מכה קשה על ארגון הטרור בכיסוי בין-לאומי ואמריקני".

פגישת הנהגת החמאס עם נציגי הפלגים הפלסטינים בעזה
פגישת הנהגת החמאס עם נציגי הפלגים הפלסטינים בעזה | צילום: חדשות 13

בחמאס השיבו כי אינם מעוניינים בהסלמה, אך הבהירו כי היעדר יישום הבנות הרגיעה יוביל ללחץ נוסף בגבול רצועת עזה. בארגון הטרור אף הזהירו את ישראל כי "כל מעשה שטות מצדה או סיכול ממוקד נגד מי ממפקדי ההתנגדות - יוביל למלחמה גדולה עם השלכות רבות".