יחידת בלוני תבערה בעזה מאיימת ברקע מצעד הדגלים: "חכו ללהבות"

אחת מהיחידות שאחראיות על השריפות הרבות שלחה מסר מאיים לקראת המצעד. במקביל, 2 אירועי שריפות בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה. גנץ קיים הערכת מצב - הנחה למנוע חיכוך בין יהודים לערבים

יחידת הפרחת בלוני תבערה מעזה | צילום: חדשות 13

אחת היחידות שאחראית על הפרחת בלוני התבערה מעזה שלחה היום (שלישי) מסר מאיים לקראת מצעד הדגלים שיתקיים בצהריים בירושלים: "אנו מודיעים באופן רשמי על כוננות בקרב שורותינו בכל רחבי הרצועה, ונאמר למתנחלים – חכו ללהבות ולאש". בתוך כך, 2 שריפות פרצו היום בתחום המועצה האזורית שער הנגב. זאת, כתוצאה מבלוני תבערה שנשלחו מרצועת עזה. לפי שעה, הושגה שליטה על האש ואין נפגעים בנפש.

בד בבד, שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב לקראת המצעד, שבה השתתפו בין היתר המפכ"ל, סגן ראש השב"כ, ראש אמ"ן ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. מלשכתו נמסר כי "שר הביטחון עמד על הצורך למנוע חיכוך ולשמור על ביטחון כלל האזרחים - יהודים וערבים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המשטרה מזהירה: עלייה ניכרת בהונאות סחיטה מקוונות על רקע מיני

טרגדיה בסורוקה: בת 31 מתה במהלך הלידה; התינוקת במצב יציב

מקסיקו ביקשה מישראל להסגיר את הדיפלומט הנאשם בעבירות מין

שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה
שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה | צילום: סיימון קינג

מוקדם יותר, מקורות מסרו לרשת אל-ערביה כי "חמאס והגי'האד האסלאמי הודיעו למצרים שאינן מעוניינות בהסלמה עם ישראל". זאת, ברקע איומי ארגוני הטרור להסלים את המתיחות אם מצעד הדגלים אכן יתקיים.

כבר אתמול חמאס שיגר מסר מאיים לכיון ישראל לקראת מצעד הדגלים. לדברי דובר הארגון, "צעדת הדגלים היא בבחינת נפץ שיגרום לפיצוץ מערכה חדשה לשמירה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא". עוד הוסיף כי הוא קורא לכל אזרחי ישראל הערבים ותושבי מזרח ירושלים, להתייצב בכל האמצעים והכלים נגד המתנחלים שיצעדו". 

מהומות בעזה ובהר הבית
מהומות בעזה ובהר הבית | צילום: רויטרס

נוסף לחמאס, פלגי ההתנגדות הפלסטינים הוציאו גם הם הודעה מאיימת לכיון ישראל ובה נכתב בין היתר כי "על ישראל לשאת בהשלכות של קיום מצעד הדגלים והמשך התוקפנות על מזרח-ירושלים ועל מסגד אל-אקצא. ההתנגדות הציבה במהלך מבצע שומר החומות משוואה יציבה האומרת כי כל פגיעה במסגד אל-אקצא ובמזרח-ירושלים לא תעבור בשתיקה וההתנגדות מוכנה להגיב במעשים ולא במילים".