המתיחות בדרום: בלונים עם מטעני חבלה אותרו בכמה מוקדים בדרום

הבלונים החשודים נחתו בשעה האחרונה באשכול, שער הנגב ומרחבים. כביש 6 נחסם זמנית לתנועה - ונפתח לאחר טיפול חבלני משטרה. ליברמן לראשי מועצות בדרום: "הנסיעות של רה"מ לחו"ל - קרקס מעופף"

זמן צפייה: 01:02

בלונים עם מטעני חבלה אותרו היום (שני) בחמישה מוקדים בדרום: בקריית גת, שדרות, אשכול, שער הנגב ומרחבים. חבלני משטרת ישראל הוזעקו וניטרלו את החפצים החשודים. עקב כך, כביש 6 נסגר זמנית לתנועה ממחלק שורק למחלף קריית גת, ונפתח לתנועה אחרי טיפול המשטרה. בימים האחרונים, נחתו בדרום למעלה מ-50 בלוני תבערה.

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שוחח הערב עם ראשי מועצות בדרום והתייחס לנסיעתו של ראש הממשלה נתניהו לאוגנדה: "הנסיעות של ביבי - קרקס מעופף".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"רשאי אש": רשת הקשר בניסיון הפיגוע בגבול הרצועה • האזינו

האם שנפלה עם בתה התינוקת בדרך לממ"ד – משחזרת לראשונה • צפו

בין דרום אדום לצבע אדום: אלפים הגיעו לפסטיבל פריחת הכלניות

בלונים חשודים שאותרו באיזור שדרות וקרית גת
בלונים חשודים שאותרו באיזור שדרות וקרית גת | צילום: דוברות המשטרה
החפץ החשוד המחובר לבלונים
החפץ החשוד המחובר לבלונים | צילום: דוברות המשטרה

אתמול, זר בלוני נפץ אותר בשטח פתוח ביישוב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. רכז הביטחון של היישוב הגיע למקום וצילם באמצעות רחפן את רגעי פיצוץ המטען שחובר לזר. בתיעוד ניתן לראות את רגעי הפיצוץ, והלהבות שנוצרו כתוצאה ממנו. הסרטון מלמד על הסכנה הרבה שטמונה בבלונים, שנוחתים באופן יומיומי בתקופה האחרונה ביישובי העוטף.

איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, התייחס לאירוע ואמר: "דרך התיעוד של התפוצצות זר הבלונים אפשר לדמיין חלילה מה היה קורה אם זר הבלונים היה נוחת בגן ילדים", רביבו הוסיף: "בכל יום אנו מתמודדים עם המשך ירי טילים, הפרחות בלוני נפץ שנועדו למשוך אליהם ילדים. הגיע הזמן לנקוט בפעולה מיידית ונחרצת ליצירת שקט ביישובי העוטף".

בלוני נפץ שהתפוצצו בשטח ישראל
בלוני נפץ שהתפוצצו בשטח ישראל | צילום: ביטחון נתיב העשרה

ביום חמישי, כלי טיס וטנקים של צה"ל תקפו אמצעי תצפית לאיסוף מודיעין של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת בתגובה לאש שנורתה לעבר תורן תצפית של צה"ל בגבול, וכן בתגובה לבלוני נפץ ששוגרו לעבר יישובי עוטף עזה.

מוקדם יותר באותו היום, אותרו בלוני נפץ במועצה האזורית שער הנגב וקרית גת. כמו כן, התפוצץ צרור בלונים במועצה האזורית חוף אשקלון. כמו כן, אזעקה הופעלה בקיבוץ יד מרדכי שבעוטף עזה, כתוצאה מירי שאינו רקטי.