בדרך להסדרה? השליח הקטארי נכנס לרצועה; מהבוקר - 29 שריפות

השליח נכנס לרצועה עם כספי הסיוע, לאחר יממה שבה פרצו עשרות שריפות בשדות קוצים באזור המועצות האזוריות שער הנגב, אשכול ומרחבים כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מהרצועה

זמן צפייה: 01:09

מתיחות בדרום29 שריפות פרצו משעות הבוקר (שלישי) בשדות קוצים ביישובי העוטף כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מעזה לשטח ישראל, זאת חרף הסגר שהוטל אמש על הרצועה בשל עלייה במניין הנדבקים בנגיף הקורונה. צוותי הכיבוי פעלו באזור המועצה האזורית שער הנגב, אשכול ומרחבים, שם - מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות. מנגד, השליח הקטארי, מחמד אל-עמאדי, נכנס לרצועת עזה עם כספי הסיוע, במה שיכול לרמוז על הסדרה קרובה.

על פי דיווח ברשת אל-ערביה אל-עמאדי שוחח היום עם גורמים ישראלים במטרה להקל על פעילות הפרויקטים הקטארים בעזה, מתוך ציפייה שישראל תסכים להכנסת הכסף הקטארי והדלק בלבד לרצועה. על פי הדיווח, ישראל ביקשה מקטאר לפעול לעצירת ההסלמה ולהתחייב להמשיך להזרים את המענקים באופן חודשי לעזה. עוד דוו כי חמאס דרש מקטאר להמשיך במענקים למשך שלוש השנים הבאות, וכי האו"ם ייקח חלק בפרויקטים הומניטריים וכלכליים ברצועה, בהם בניית תחנת כוח והקמת שני אזורי תעשייה.

בשעות הערב נחת בלון נפץ בנתיבות והתפוצץ בקרבת ילדים ששיחקו במקום. מבדיקת החבלנים עלה כי מדובר במטען נפץ שהתנתק מהבלונים ונפל במקום. לא היו נפגעים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2508202103' autoplay='0' credit='חדשות בטחון שדה' desc='הנזק שגרם בלון נפץ במגרש ספורט בנתיבות בזמן שילדים שיחקו במקום' kid='1_luw1nwk2' duration='18'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הותר לפרסום: שב"כ עצר פלסטיני בחשד שדקר ישראלי ופצע אותו קשה

הקרמלין מכחיש קשר להרעלת נבלני: "נחקור אם יתגלה שזה אכן רעל"

עלייה חדה במספר הנדבקים: 1,888 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה

שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי | צילום: משה ברוכי, יערן קק''ל

אמש, כאמור, משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע כי ארבעה חולי קורונה ראשונים, בני אותה משפחה, אותרו מחוץ למתחמי הבידוד המיועדים לחולים בנגיף. בעקבות זאת, הוכרז מצב חירום ברצועה והוחלט על עוצר מלא למשך 48 שעות בכלל מחוזות הרצועה, כולל סגירת מוסדות חינוך, מסגדים, אולמות ואיסור על קיום כינוסים.

שריפה בעוטף עזה מבלון תבערה
שריפה בעוטף עזה מבלון תבערה | צילום: אמנון זיו

הלילה, כזכור, מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח הרצועה לעבר יישובי הדרום.

מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה". במקביל, השליח הקטארי הכחיש את הדיווחים על דחיית ביקורו ברצועה, והדגיש כי הוא יגיע הערב.

הנזק שגרם בלון נפץ במגרש ספורט בנתיבות בזמן שילדים שיחקו במקום
הנזק שגרם בלון נפץ במגרש ספורט בנתיבות בזמן שילדים שיחקו במקום | צילום: דוברות המשטרה