בצלם: סרטון מהמחסום מעיד – הירי בחשוד לא היה מוצדק • תיעוד

הארגון פרסם תיעוד מניסיון הפיגוע שאירע סמוך לירושלים בשבוע שעבר, שבו לטענתו ניתן לראות כי הפלסטיני שנסע במהירות ופגע בלוחם מג"ב, עצר בצד הכביש ואז נפתחה לעברו אש נוספת מטווח קצר

ירי לעבר אדם החשוד כמחבל סמוך לירושלים | צילום: חדשות 13

ארגון "בצלם" פרסם היום (שני) סרטון מניסיון הפיגוע שאירע סמוך לירושלים בשבוע שעבר ובו לטענתו ניתן לראות כי הירי בחשוד הפלסטיני לא היה מוצדק.

מפרטי האירוע, כפי שעולה מהודעת "בצלם", ביום רביעי שעבר, בסביבות השעה 15:00, הגיע נור שקייר, תושב סילוואן בן 36, למחסום א-זעיים שממזרח לירושלים במכוניתו, כשהוא נוסע לכיוון הבירה. לדברי המשטרה, אנשי כוחות הביטחון במחסום חשדו כי המסמכים שברשותו אינם שלו, ואז נסע שקייר במהירות, פגע בלוחם מג"ב ופצע אותו קל. בתגובה, ירו בו לוחמי מג"ב ומאבטחים שהיו במקום ולאחר זמן קצר הוא מת מפצעיו.

לטענת "בצלם", בתיעוד שפורסם היום ניתן לראות כי האירוע לא הסתיים בכך, אלא לאחר הירי במחסום, שקייר המשיך בנסיעה עוד כמה מאות מטרים ואז נעצר בצד הכביש. שישה לוחמי מג"ב ומאבטחים רצו אחרי מכוניתו, ואחד מהם ירה לעבר שקייר ארבעה כדורים ממרחק של כמה עשרות מטרים. בתיעוד הווידיאו, שמתחיל רק לאחר הירי במחסום, ניתן אף לשמוע את אחד מאנשי כוחות הביטחון צועק לעבר היורה "לא לירות", ושוב, לאחר הירי, "אל תירה, צחי, חדל, חדל".

ע.ר., תושב האזור, שהיה בדרכו חזרה מהעבודה יחד עם חברו, כשעברו ברחוב העובר מעל כביש 1, המחבר בין המחסום לירושלים, תיאר בפני "בצלם" את השתלשלות הדברים.

"שמעתי פעמון אזעקה ומיד אחריו ירי חי אינטנסיבי. הלכתי עם חבר שלי לגבעה שמשקיפה על המחסום וראינו מכונית לבנה יוצאת מהמחסום באיטיות ונעצרת במרחק של בערך 300 מטרים ממנו, בצד ימין של הכביש. מיד אחרי המכונית יצאו שישה אנשים מהמחסום – שוטרי משמר הגבול ומאבטחים מחברת האבטחה שמוצבת במחסום. אחד מהם ירה כמה כדורים ממרחק של בערך מאה מטרים מהמכונית. הם הקיפו את המכונית מכמה כיוונים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "החשוד הגיע ברכב אל מעבר א-זעיים מאיו״ש לכיוון ירושלים, הציג מסמכים מזהים שאינם שלו ובכך ניסה להתחזות לאחר. במהלך הבדיקה הביטחונית פרץ את המחסום כשהחל לפתע בנסיעה מהירה, במהלכה פגע בלוחם מג"ב וגרם לפציעתו. מיד כשהבחינו הלוחמים והמאבטחים ברכב פוגע בלוחם ופורץ את המחסום לכיוון ירושלים, ביצעו ירי לעבר הרכב והחשוד נוטרל. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול להגנה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל במחסומים ובכל מקום אחר".