באין מפריע: כתבת זרה שידרה מתוך הבסיס שנפגע מנ"ט בגליל

כשהיא נכנסת לחדרי מגורי החיילים המלאים בציודיהם האישי, דיווחה העיתונאית מטעם רשת RT בערבית מתוך המוצב הנטוש. בזמן השידור ניתן היה להבחין במחסניות וכלי רכב צבאיים

זמן צפייה: 09:22

כתבת סוכנות הידיעות הרוסית RT בשפה הערבית הסתובבה היום (שני) באין מפריע במפקדת בסיס "אביבים" שנפגע אתמול מירי הקורנט של חזבאללה. במסגרת שידור בערוץ הטלוויזיה, היא החלה את הסיקור מחוץ לבסיס, כשהיא מציגה את חלקו החיצוני ואת עמדת הש"ג ודיווחה שאין בו שמירה. בהמשך היא נכנסה לבסיס, בו ניתן היה לראות גם כלי רכב צבאיים ואמצעי לחימה.

שער הבסיס ''אביבים''
שער הבסיס ''אביבים'' | צילום: יוטיוב

במשך דקות ארוכות דיווחה הכתבת מתוך הבסיס הצבאי, נכנסה לחדרי המגורים של החיילים, שעדיין הכילו את חפציהם האישיים והציגה מחסניות של נשק. לכל אורך השידור היא הדגישה כמה פשוט היה בשבילה להיכנס לבסיס ועד כמה המקום ריק. לאחר השידור, צה"ל נעל את הבסיס הנטוש.

לעוד כתבות בנושא:

גנץ: סדיקת מדיניות העמימות מיותרת – אפשר לשלוח מסר בדרך אחרת

בכירים במערכת הביטחון: התרגיל שנעשה לחזבאללה לא נוהל כשורה

מתיחות בצפון: "ירי הנ"ט לא היה תגובה למתקפת המל"טים בלבנון"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190901-1915' autoplay='0' credit='' desc='המוצב הנטוש כפי שצילם אתמול כתב חדשות 13' kid='1_yuyk8nyg' duration='63'']

מצה"ל נמסר בתגובה: "מדובר במוצב אשר נמצא בקו הגבול והוגדר, על פי הערכת המצב בשבוע האחרון, מוצב מאוים. על כן הוא פונה במהלך השבוע והכוחות המשיכו לשלוט ולהגן על מרחבו מהקו האחורי. בהתאם להערכת המצב, הוחזרו כוחות ההגנה למוצב. נציין כי תכולת המוצב פונתה ואין חשש לדלף מידע".

מחסניות בתוך חדרי המגורים בבסיס ''אביבים''
מחסניות בתוך חדרי המגורים בבסיס ''אביבים''

הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש אתמול עם מפקד יוניפי"ל, גנרל סטפנו דל קול, בצל המתיחות בצפון, ואמר לו כי "על לבנון ויוניפי"ל להביא להפסקתו של פרויקט דיוק הטילים של איראן וחזבאללה בלבנון וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון".

מדובר בפעם הראשונה שהשניים נפגשים מאז שנכנס דה קול לתפקידו. על פי דובר צה"ל, מדובר בפגישה שתוכננה מראש. "צה"ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים. לא נקבל פגיעה באזרחינו או בחיילינו, ולא נקבל את פרויקט דיוק הטילים של חזבאללה על אדמת לבנון", הוסיף הרמטכ"ל בפגישה. "המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו".

Whatsapp Image 2019 09 02 At 1
הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי עם מפקד יוניפי״ל, גנרל סטפנו דל קול | צילום: דובר צה''ל

הבוקר, מקורות יודעי דבר, המעורים בעמדת חזבאללה, אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ירי טילי הנ"ט לאביבים שביצע אתמול הארגון היה בתגובה לתקיפת פעילי חזבאללה בסוריה, ולא בעקבות מתקפת המל"טים בביירות. המקורות רמזו כי בתגובה לתקרית כלי הטיס, תיתכן תקיפה עתידית של מל"ט ישראלי.

מאוחר יותר, יו"ר כחול לבן בני גנץ גינה את התנהלות הממשלה בנושא העמימות הביטחונית ואמר: "צריך שיהיה מעשה ופחות מעשייה. מה שנסדק זה מדיניות העמימות, שהיא מיותרת לחלוטין. יש יותר מדרך אחת להעביר מסרים לצד השני, לא חייבים לעשות הכל דרך התקשורת".