גנץ החליט: כהונתו של אביב כוכבי כרמטכ"ל תוארך בשנה נוספת

שר הביטחון הודיע כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים את הארכת כהונת כוכבי לשנה רביעית: "מוביל את צה"ל בתהליכים משמעותיים של בניין הכוח ותפיסת הפעלה רב ממדית"

זמן צפייה: 00:16

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (חמישי) כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים את הארכת כהונתו של אביב כוכבי כרמטכ"ל בשנה נוספת, כך שיכהן ארבע שנים בתפקיד. גנץ עדכן בהחלטתו את כוכבי, ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט.

גנץ ומנדלבליט סיכמו שההחלטה עדיין לא תועלה לאישור הממשלה, נוכח האפשרות שזו תוחלף הזמן הקרוב. אולם, בכל מקרה היא תובא בקרוב לאישור, כדי שההחלטה לא תהיה תלויה בפלונטר הפוליטי, אם יהיו בחירות נוספות, כך שהיציבות הביטחונית לא תיפגע.

הרמטכ''ל אביב כוכבי
הרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: לע''מ

"כוכבי מוביל את צה"ל בשנתיים וחצי האחרונות בתהליכים משמעותיים של בניין הכוח ותפיסת הפעלה רב ממדית תוך שילוב כלל הזרועות והגדלת הקטלניות", אמר גנץ. "הארכת המינוי תאפשר להמשיך ולממש את מרכיבי התוכנית הרב שנתית תנופה, שבאו לידי ביטוי ביכולות חסרות התקדים שהציג צה"ל במבצע 'שומר החומות', וכן בפעולות המבצעיות שהתקיימו בתקופה האחרונה במגוון זירות הלחימה".

"בשנה האחרונה תחת כוכבי, רתם צה"ל גם את יכולותיו האזרחיות לטובת סיוע במשימות לאומיות ובראשן המאבק בקורונה, דבר שביצר את מקומו של צה"ל כנדבך בלתי נפרד מהחברה הישראלית וממערך החירום הלאומי האזרחי", הוסיף גנץ. "הרמטכ"ל מהווה עוגן של יציבות פיקודית ומבצעית. הארכת כהונתו בעת הזו של שינויים אזוריים ואתגרים ממגוון זירות, היא קריטית לביטחון ישראל".