הרמטכ"ל: ההסלמה קשורה למה שקורה בירושלים - התלבטנו אם להגיב

ברקע המתיחות והרקטות שנורו לעבר יישובי העוטף, כוכבי נועד עם ראשי הרשויות באזור ועדכן אותם כי ישראל שואפת להוריד את גובה הלהבות. לדבריו, צה"ל נערך לתגובה למקרה שהירי יימשך

זמן צפייה: 02:07

הרמטכ"ל אביב כוכבי נועד הבוקר (ראשון) עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, זאת ברקע המתיחות שנרשמה בימים האחרונים עת נורו רקטות לעבר יישובי הדרום, ועדכן אותם כי המתיחות קשורה באופן ישיר למהומות בירושלים. כידוע, מזה כמה ימים שבעיר הבירה מתקיימים עימותים בין צעירים יהודים לערבים, כאשר כל ערב כזה נגמר עם מספר עצורים ופצועים.

לדבריו, ישראל התלבטה אם להגיב לירי הרקטות הלילה, אלא שבסופו של דבר החליטה שלא - בין היתר משום שהכוונה היא להוריד את גובה הלהבות. בהמשך, הרמטכ"ל - שאף ביטל את ביקורו המתוכנן בארה"ב בעקבות המצב, ציין כי צה"ל נערך לתגובה רחבה למקרה שהירי יימשך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תושבי ניצן חסמו את מסילות הרכבת: "להסיר את המצור"

העליון קבע: "המקור" תוכל לשדר את עדות יועץ נתניהו לשעבר

סמוטריץ': "יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף את נתניהו"

אביב כוכבי
אביב כוכבי | צילום: רויטרס

עוד אמר כוכבי בשיחה עם ראשי הרשויות כי "אני רוצה להביע בפניכם את הערכתי הרבה על המנהיגות והחוסן שמפגינים ראשי המועצות והתושבים. אנחנו מתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות בזירה הפלסטינית במספר גזרות ופועלים להחזרת היציבות והשקט ליישובי הדרום. במקביל, אנחנו נערכים באופן מלא לאפשרות של הסלמה או הרחבת המערכה ועוסקים בהכנות הנדרשות לכך".

כאמור, לראשונה מאז נכנס לתפקיד, היה אמור כוכבי לצאת אמש לביקור בארה"ב ולהיפגש בין היתר עם מקבילו הגנרל מארק מילי, יו"ר המטות המשולבים. בעקבות האירועים האחרונים, החליט תחילה לדחות את ביקורו - עד שלבסוף הודיע על ביטולו.

מדובר צה"ל מסרו כי "לאור הערכת המצב הביטחונית ולטובת המשך היערכות להתפתחויות האפשריות, החליט ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, לבטל את נסיעתו המתוכננת לארצות הברית. ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן יטוסו הערב לארצות הברית ויקיימו מספר פגישות עם בכירים בצבא האמריקני".