הרמטכ"ל בצפון: נמשיך לפעול בעוצמה נגד התבססות איראן בסוריה

בצל המתיחות עם איראן ואחרי תקיפת צה"ל בסוריה בעקבות הנחת המטענים, כוכבי קיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון ושלח מסר לחזבאללה: "צה"ל ימשיך לשמור על מוכנות מלאה נגד כל תוקפנות"

זמן צפייה: 00:18

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר היום (ראשון) בעוצבת "הבשן" שבצפון, וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, ומנפקד העוצבה תת-אלוף רומן גופמן. כוכבי סיירה בגזרה והתייחס להנחת המטענים סמוך לגבול רמת הגולן. לדבריו, "נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש נגד ההתבססות האיראנית בסוריה, ונמשיך לשמור על מוכנות מלאה נגד כל גילוי של תוקפנות כלפינו".

לפני כשבועיים אישר דובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו מטרות איראניות בסוריה סמוך לשדה התעופה הבין-לאומי בדמשק. זאת, בעקבות הנחת המטענים, שנחשפו יום לפני כן, סמוך לגדר הגבול בדרום רמת הגולן. בין יעדי התקיפה היו סוללות טילי קרקע-אוויר, מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים של "כוח קודס" וצבא אסד. סוכות הידיעות הסורית דיווחה כי שלושה אנשי צבא נהרגו בתקיפה ועוד כמה נפצעו. צה"ל פרס סוללות כיפות ברזל בצפון, אך אין הנחיות מיוחדות לציבור הישראלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חודשים של מעקב ו-12 אנשי מוסד": מידע חדש על החיסול באיראן

אחרי החיסול: איראן אישרה העלאה משמעותית של רמת העשרת אורניום

תושב ערד ירה למוות באדם שפרץ לרכבו: "לא ניסיתי לפגוע בו"

אביב כוכבי
אביב כוכבי | צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל, הדי זילברמן, התייחס לתקיפה בשיחה עם כתבים צבאיים ואמר כי "תקפנו שמונה מטרות, ביניהן מפקדה ראשית של האיראנים ומגורים של בכירי 'כוח קודס', שמארח משלחות איראניות. היה ירי לעבר המטוסים שלנו. 'כוח קודס' מתבסס בסוריה וזה פוגע ביציבות האזור. הכוח מנסה להניח מטענים בחודשים האחרונים בדרום רמת הגולן, אבל אנחנו מחזיקים את המרחב בצורה חזקה. באוגוסט ניטרלנו חוליה של ארבעה מחבלים ותקפנו בסוריה, אבל המסר לא נקלט".

"לא נאפשר התבססות של איראן. אנחנו פועלים נגד המארח וגם נגד האורח הלא רצוי. אנחנו מצפים מכוח האו"ם לממש את אחריותו בגבול", המשיך זילברמן. "זו תקיפה שהייתה בעוצמה רבה. צה"ל שומר על כוננות ומוכנות. ממשיך להיכנס אמל"ח איראני לסוריה ומילציות איראניות ממשיכות לפעול באזור".

הרמטכ''ל אביב כוכבי בסיור בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל