בניגוד להנחיות: הרמטכ"ל כוכבי אירח את הוריה של אשתו בסוכות

אחרי גילה גמליאל, נדב ארגמן ומיקי לוי - גם רא"ל כוכבי לא ציית להגבלות, והזמין אורחים לסוכתו. דובר צה"ל: "הוא מצר על כך - נעשה מתוך הבנה מוטעית שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח"

זמן צפייה: 01:02

הרמטכ"ל אביב כוכבי הצטרף לשורת הבכירים שהפרו את הוראות הסגר, ובמהלך חג הסוכות אירח את הוריה של אשתו ביישוב שבו הוא מתגורר - זאת, כידוע, בניגוד להנחיות האוסרות על שהייה בביתו של אדם אחר. על עניינו של כוכבי פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 12.

כוכבי התנצל, ובהודעה שפורסמה מטעם דובר צה"ל נכתב: "הרמטכ"ל נמנע לאורך כל התקופה מלארח ולהתארח שלא על פי ההנחיות. בערב המדובר הגיעו הורי אשתו, הגרים במרחק שלושה בתים, ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסיכות, וזאת מתוך הבנה מוטעית שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח. הרמטכ"ל מצר על כך ולוקח אחריות מתוך הבנת החשיבות העליונה בשמירה על ההנחיות".

לעוד כתבות בנושא >> 

ראש השב"כ על הפרת ההנחיות: "מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה"

עדויות: השרה גמליאל הגיעה לכנסת בשבוע שעבר למרות שחשה ברע

פרשת גילה גמליאל: המשטרה ביקשה מהיועמ"ש לפתוח בחקירה

אביב כוכבי
אביב כוכבי | צילום: רויטרס

כוכבי, כאמור, לא הבכיר הראשון שהפר את ההוראות. רק ביום שלישי דווח ב"כאן" כי ראש השב"כ נדב ארגמן אירח בביתו בחג סוכות אורחים שאינם גרים עמו. על פי הדיווח, האורחים שהו בביתו כמה שעות. תחילה, סירבו בשב"כ להתייחס לפרסום ומסרו: "לא מתייחסים לחייו הפרטיים של ראש הארגון", אולם הבוקר התנצל ארגמן, ואמר: "אני מצר על אירוע זה ולוקח עליו אחריות מלאה".

"ראש השירות מאשר כי בשבת האחרונה ביקרו בבית המשפחה בתו החיילת, לאחר חודש וחצי שלא הייתה בבית, ובתה של רעייתו, בעלה ובנם התינוק, עליו משגיחה רעייתו במהלך ימות השבוע", נמסר מטעם השב"כ.

"בניגוד לדיווח, היחידים ששהו בבית הם ילדיו וילדיה של רעייתו. סך הנוכחים, כולל בני הבית הקבועים, היה שמונה אנשים, אשר שהו באוויר הפתוח. בניגוד לדיווח, בתו אינה מתגוררת קילומטרים רבים ממנו - מדובר בחיילת המתגוררת לסירוגין בבית אביה ובבית אמה".

ראש השב''כ נדב ארגמן
ראש השב''כ נדב ארגמן | צילום: חדשות 13

כמוהם, ועל פי פרסום של "הארץ", השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שמתגוררת בתל אביב, נסעה ביום כיפור למשפחת בעלה בטבריה, בניגוד להגבלות הסגר, ושם נדבקה בקורונה. עוד דווח כי גמליאל אף ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית של משרד הבריאות, וטענה כי נדבקה בנגיף מהנהג שלה.

ח"כ מיקי לוי פגש את משפחתו בערב ראש השנה. שלוש נכדותיו שהו בביתו משעות הצהריים, בעוד בשעות הערב הגיעה כלתו ולקחה אותן. לוי מסר כי שלוש הנכדות שהו בביתו ונאספו על ידי הוריהן בשעות הערב. בעקבות הפרת ההנחיות, לוי בחר להפסיק את חברותו בוועדת הקורונה.