כוכבי: ייתכן עימות עם איראן - כוח קודס פועל בעיראק בכל יום

ברקע קידום החקירה נגד ישראל בהאג, נאם הרמטכ"ל ואמר כי "כשנפעל, תמיד נהיה בעמדה מוסרית צודקת". על המתיחות מול טהראן: "היה יותר טוב אם לא היינו היחיד שפועלים בצורה התקפית"

זמן צפייה: 02:08

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, נאם הבוקר (רביעי) בכנס לזכרו של הרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק במרכז הבינתחומי הרצליה, והתייחס למתיחות מול איראן. לדבריו, "ייתכן שנגיע לעימות מוגבל או יותר מזה מול טהראן - אנחנו לא מעודדים את זה, אבל כן נערכים לזה. היה טוב יותר אם לא היינו היחידים שפועלים נגדם בצורה קינטית, באופן התקפי".

לדבריו, "היום כל הזירות פעילות, ואפילו נוספו כמה. בעיראק משתוללת מלחמת אזרחים, וכוחות קודס פועלים שם באופן יומיומי, אז אמצעי לחימה עוברים שם על בסיס חודשי ואנחנו לא יכולים שהדבר הזה יעבור בלי טיפול".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט חתם על צו עיקול לכספי משכורות מחבלים מהרשות הפלסטינית

חומר רגיש שהיה בטלפונים של אפי נוה – דלף; חשש שישמש לסחיטה

העליון החזיר לשלום את הדיון על החיפוש בניידים של יועצי רה"מ

הרמטכ''ל אביב כוכבי
הרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: חדשות 13

בעקבות החקירה שביקשה לקדם התובעת בבית הדין הפלילי הבין-לאומי, אמר כוכבי כי "המלחמה היא לעולם מוצא אחרון אבל לפעמים היא גם הפיתרון, לכן כשנפעל תמיד נהיה בעמדה מוסרית צודקת מתוך תכלית של הגנה ולא מתוך כיבוש והתקפה. לכן, נוכל להפעיל את צה"ל במלוא עוצמתו משום שעשינו את הכל כדי לא להגיע למצב הזה של מלחמה".

עוד אמר כוכבי כי איראן "שינתה את המדיניות - היא הרבה יותר אקטיבית, התקפית ומכוונת כלפי מדינות המפרץ. בעקבות חוסר התגובה נגדם, ביטחונם העצמי ותחושת המסוגלות שלהם מתחזקים". הרמטכ"ל הסביר כי טהראן שינתה את מדיניותה כלפי ישראל, אך "בשונה ממדינות המזרח - אנחנו מגיבים".

הרמטכ"ל דיבר גם על המתיחות בדרום, וסיפר כי הוא "מזהה הזדמנות ברצועת עזה". לטענתו, "חמאס רוצה לשפר את רווחת העם. מי שהפריע לזה היה בהאא אבו אל-עטא - הוא חירחר מלחמה. 99% מהפיגועים בשנה האחרונה בוצעו על ידו. חמאס חזר להכתיב את סדר היום ואנחנו נמצאים בתהליך בסיוע המצרים, ונאפשר הקלות אזרחיות".

"במלחמה הבאה אנחנו נתקוף בעוצמה את המרחב האורבני. משם האויב יורה אלפי טילים ורקטות. בניגוד לאויב שעושה הכל לתקוף אזרחים, אנחנו פועלים באופן מדויק", המשיך כוכבי. "אנחנו נזהיר האוכלוסיה בצד השני, נאפשר לה להתפנות, ונתקוף גם את תשתיות המדינה המאפשרת והמארחת את ארגון הטרור".

"אחד מתפקידי צה"ל הוא לייצר תקופות ללא מלחמה. עלינו לנהל את הביטחון באופן כזה שלא מעמיד את העם במבחן כל שנתיים-שלוש - פעם אחת באמצעות הפעלת כוח שישיג הרתעה", הסביר.