בתגובה לפיגוע האיראני בספינה הישראלית: צה"ל תקף בסוריה

לאחר שהודבקו מוקשים לספינת משא ישראלית במפרץ עומאן, חיל האוויר תקף מטרות איראניות סמוך לבירה הסורית. זאת, כשבועיים לאחר התקיפה האחרונה בסוריה שיוחסה לצה"ל

זמן צפייה: 03:24

צה"ל תקף הערב (ראשון) מטרות איראניות סמוך לדמשק בתגובה לפיגוע נגד אוניית המשא הישראלית במפרץ עומאן מוקדם יותר השבוע. על פי דיווחים בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית, מערכת ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלה, אך טרם ברור מה מידת הנזק או מספר הנפגעים. האופוזיציה הסורית מסרה כי "ישראל הפציצה מוצבים של מיליציות איראניות דרומית לדמשק".

בסוף השבוע פורסם כי ספינת המשא "MV Helios Ray" בבעלות ישראלית ניזוקה כתוצאה מפיצוץ שאירע בה בעת שהייתה בדרכה לצאת מאזור הים התיכון, מה שאילץ אותה לעגון בנמל הקרוב ביותר שבמפרץ עומאן. תמונות לוויין מאתר האינטרנט Marine Traffic הראו כי הספינה הייתה קרובה מאוד לים הערבי טרם נאלצה לחזור על עקבותיה למצרי הורמוז.

מבדיקת הממצאים בספינה עולה כי כלי השיט נפגע ממוקשים ימיים, ולא מטילים כפי שהעריכו בהתחלה גורמים בישראל - כך פורסם הערב בחדשות 13. יש לציין כי עדיין לא ברור באיזה נמל הודבקו מטעני ה"עלוקה" לגוף אוניית המשא. בינתיים, בישראל משוכנעים שחיל הים של משמרות המהפכה עומד מאחורי הפיגוע.

לפני כשבועיים דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ"א, כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא בלמו מתקפת טילים ישראלית באזור דמשק. על פי הדיווח, רוב הטילים יורטו. לאחר התקיפה דיווח מרכז המעקב הסורי אחר זכויות האדם כי שישה בני אדם נהרגו, שאינם אזרחים סורים. כמו כן, מטרת התקיפה הייתה מחסני טילים ותחמושת. בין היעדים שהותקפו מטה השייך לדביזיה הרביעית של צבא אסד סמוך לכביש דמשק-ביירות, שבו נמצאים מחסני טילים ותחמושת איראניים.