דיווח בסוריה: מערכות ההגנה האווירית בלמו תקיפה ישראלית בדמשק

לפי כלי תקשורת במדינה, מערכות ההגנה האווירית של הצבא הופעלו, בעקבות התקפת טילים של חיל האוויר על אזור הבירה. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם: 6 אזרחים שאינם סורים נהרגו בתקיפה

זמן צפייה: 00:14

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה הלילה (שני) כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא בלמו מתקפת טילים ישראלית באזור דמשק. על פי הדיווח, רוב הטילים יורטו. לאחר התקיפה דיווח מרכז המעקב הסורי אחר זכויות האדם כי שישה בני אדם נהרגו, שאינם אזרחים סורים. כמו כן, מטרת התקיפה הייתה מחסני טילים ותחמושת. בין היעדים שהותקפו מטה השייך לדביזיה הרביעית של צבא אסד סמוך לכביש דמשק-ביירות, שבו נמצאים מחסני טילים ותחמושת איראניים.

בשבוע שעבר דיווחו ‏כלי תקשורת זרים כי חיל האוויר הישראלי תקף משלוח נשק איראני בגבול סוריה-עיראק. התקיפה שמיוחסת לישראל, בוצעה באופן חריג לאור יום. מנגד, סוכנות הידיעות "סטפ ניוז", שמזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווחה כי מטוסים של הקואליציה הבין-לאומית תקפו את שיירות הנשק.

כמה שעות לפני כן דיווח המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי כלי טיס שזהותו לא ידועה תקף רכב שבו הועבר נשק. לפי הדיווח, האזור שבו בוצעה התקיפה, נמצא סמוך לאל-בוכמאל ומשמש את המליציות הפרו איראניות להעברת אמצעי לחימה.

שבוע קודם בוצעה תקיפה נוספת שמיוחסת לישראל, אז סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי כלי טיס ישראליים תקפו מטרות חזבאללה בשדה התעופה שסמוך לדמשק באזור קוניטרה. על פי הדיווח, מערכת ההגנה האווירית בלמה את התקיפה.