דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות חזבאללה בדרום המדינה

ברקע ירי הנ"מ לעבר כלי טיס ישראלי מעל שטח לבנון, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ"א, דיווחה כי מערכות ההגנה האוויריות בלמו תקיפה ישראלית באזור קוניטרה שסמוכה לדמשק

זמן צפייה: 01:20

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ"א, דיווחה הערב (רביעי) כי כלי טיס ישראליים תקפו מטרות חזבאללה בשדה התעופה שסמוך לדמשק באזור קוניטרה שסמוכה לדמשק. על פי הדיווח, מערכת ההגנה האווירית בלמה את התקיפה. לא ידוע על נפגעים. התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל הייתה לפני כשבועיים, אז דווח כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בעקבות תקיפה בעיר חמה, והצליחו ליירט את רוב הטילים. כלי תקשורת סוריים דיווחו כי ארבעה בני משפחה נהרגו.

מוקדם יותר היום אישר דובר צה"ל כי במהלך פעילות מבצעית שגרתית מעל שטח לבנון נורה טיל נ"מ מדרום המדינה לעבר כלי טיס לא מאויש של צה"ל. המל"ט, שהופעל מרחוק, לא נפגע והמשיך במשימה. כלי תקשורת לבנוניים דיווחו כי לאחר האירוע מטוסים ישראלים טסו בגובה נמוך באזור.

לפני יומיים הופל רחפן של צה"ל באזור העיירה בליידה, שליד הגבול עם ישראל בדרום לבנון. חזבאללה הודיע כי הוא זה שהפיל את כלי הטיס. מצה"ל נמסר כי אין חשש לדלף מידע.

כשבוע לפני כן השתלטו כוחות צה"ל על רחפן שחצה מלבנון כ-150 מטר לתוך שטח ישראל, והנחיתו אותו באזור קיבוץ חניתה. כלי הטיס הונחת באמצעות חסימה אלקטרונית, על ידי מרכז הבקרה האווירית של אוגדה 91, עוצבת הגליל. "הרחפן היה במעקב הכוחות לאורך האירוע", נמסר. "צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".