"המקלט במרחק 8 דקות הליכה": השכונה באשקלון שהמדינה מזניחה

בימים האחרונים תושבי הדרום נאלצו לבלות את רוב זמנם במקלטים, אך יש מי שעבורם, מרחב מוגן נחשב בגדר פריבילגיה. "אנחנו חשופים. מי ידאג לנו? מי ירים את הכפפה?"

זמן צפייה: 02:46

כשרוב תושבי הדרום בילו את הלילה בממ"דים ובמקלטים, משפחות רבות בשכונה "עתיקות" באשקלון נאלצו בעיקר להתפלל. בשכונה המוזנחת הזאת, הבניינים ישנים מאוד, אין בהם מרחבים מוגנים ולתושבים נראה שהמדינה והעירייה אינן מתייחסות אליהם ברצינות, ושמי שמצבם הסוציו-אקונומי נמוך יותר - נמצאים בסכנת חיים גדולה הרבה יותר.

"אנחנו אנשי הדרום, חווים את זה יום יום, ואין דרך לתאר את זה", סיפרה הודיה בן שמעון, תושבת השכונה שרקטה פגעה בחצר הבניין שלה ורסיסים פצעו את אמה, "גם אם אתה נמצא בחדר מדרגות אתה נמצא בסכנה. המקלט שהעירייה אמרה לי ללכת אליו נמצא שמונה דקות הליכה. זה חיים של בן אדם. אנחנו עם ילדים קטנים, עם משפחות, אנשים מבוגרים".

זירת הנפילה באשקלון
זירת הנפילה באשקלון | צילום: דוברות איחוד והצלה

רסיסים מהרקטה שפגעה בחצר הבית של הודיה הרסו גם את דירתו של סרגיי, שנסער לא רק בגלל הנזק הרב שנגרם לדירתו. לאחר שהתפנה ממנה מאימת הרקטה, היה מי שנכנס מהדלת שנותרה פתוחה וגנב ציוד פרטי יקר. "אני שמעתי רק פיצוץ, הייתי במיטה", סיפר סרגיי, "אחר כך הלכתי החוצה, לקחתי רק כסף והשארתי את הדלת פתוחה".

"אני לא ישנה בלילה. כל שנייה אזעקות, כל שנייה בומים", הוסיפה הדס, תושבת השכונה שמתגוררת בה עם בעלה וששת ילדיהם. "שמתי את כולם בחדר הכי פנימי, הכי מוגן, אבל אין פה מיגון. זה לא ייתכן שאנחנו שכונה עם כל כך הרבה תושבים, עם ילדים קטנים, ואנחנו חשופים. מי ידאג לנו כתושבים של מדינת ישראל? מי יקום וירים את הכפפה? אין פה אפילו מקלט".