"לא נעים לחיות ככה": הילדות שתועדו בזמן אזעקה באשקלון מדברות

אורי שפילמן ומעיין אברהם צולמו בזמן רגעי הלחץ כאשר הופעלה התרעה בעירן. הן סיפרו לחדשות 13 על החוויה הקשה ועל השגרה המפחידה: "אני מפחדת שלא אספיק להגיע לממ"ד בשלושים שניות ואפגע"

זמן צפייה: 03:08

תמונות הילדים מאשקלון, שתועדו רועדים מפחד באזעקות בעיר בשבוע שעבר, ריגשו את ישראל ועוררו דיון חשוב על המחיר שמשלמות המשפחות בדרום. אורי שפילמן, שאמה תיעדה אותה במהלך התרעה שהופעלה בעיר, סיפרה לחדשות 13 כי הימים האחרונים היו קשים: "האזעקות מפחידות אותי. זה לא נעים לחיות ככה. אני מפחדת לא להספיק בשלושים שניות להגיע לממ"ד ולהיפגע".

אורי מנסה לשמור על שגרת הלימודים והבילויים, אבל רגעי החרדה והפחד עדיין שם, שנראו היטב בסרטון שאמה צילמה. אורי סיפרה על התחושות שלה לאחר שהסרטון שהופיעה בו, נהיה ויראלי: "בהתחלה הרגשתי לא נעים והתביישתי קצת ואחרי זה הבנתי שזה לטובת המדינה, שעשיתי שליחות". אחרי אזעקות נוספות וירי ליישובי הדרום ביום שישי, לאורי יש רק משאלה אחת: "שייגמר המצב ושנחזור לחיות בטוב".

לכתבות נוספות בנושא:

מתוח בדרום: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה, אזעקה נשמעה באשקלון

האם שתיעדה את ילדיה מסרבים לצאת מהממ"ד: "אנחנו במצב הזוי"

"רוצה להישאר בממ"ד": אם תיעדה את ילדיה בוכים בזמן אזעקה

הילדות מאשקלון שתועדו בזמן האזעקות
הילדות מאשקלון שתועדו בזמן האזעקות | צילום: חדשות 13

במרחק חמש דקות נסיעה מביתה של אורי, מתגוררת כוכבת רשת אחרת. מעיין אברהם, בת חמש, שתועדה בעיצומו של ריקוד שנקטע בגלל אזעקה. היום מעיין כבר משחקת בחדרה, אותו חדר שבו הסתגרה ביום שישי, אבל נראה שיחלוף עוד זמן עד שתחזור לרקוד. אביה דורי אברהם אמר כי היא "עדיין קצת מבוהלת, ועדיין קצת בטראומה, היא עוד לא חזרה לרקוד".

שני סרטוני הרשת האחרונים שמשכו לא מעט תשומת לב הרשתות ובתקשורת הפנו שוב זרקור למה שהפך כבר לשגרה בעבור תושבי הדרום. יותר מכך, הזכירו לכולנו שאף אחד לא צריך לחיות כך, ודאי לא ילדים שנאלצים לחפש אחר פתרונות יצירתיים כדי להירגע.