מערכת הביטחון ביצעה בהצלחה ניסוי יירוט במערכת "חץ 2"

הניסוי נערך במרכז הארץ תוך שיתוף פעולה עם ארה"ב. במשרד הביטחון הדגישו כי מועד הבדיקה נקבע מראש. גנץ: "הסיירת הטכנולוגית שלנו מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו"

זמן צפייה: 00:32

ניסוי מוצלח לטיל המיירט "חץ 2": משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים הודיעו הלילה (חמישי) כי בוצע בהצלחה הניסוי שכלל שימוש במערכת הנשק חץ והטיל המיירט "חץ 2". במהלך הניסוי, אשר בוצע במרכז הארץ בהובלת התעשייה האווירית, המערכת ירטה בהצלחה טיל מטרה המדמה טיל קרקע ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. משרד הביטחון הדגיש כי מועד הבדיקה תוכנן מראש.

שר הביטחון בני גנץ שעודכן על הצלחת הניסוי אמר: "ישראל עומדת מול אתגרים רחוקים וקרובים והסיירת הטכנולוגית שלנו מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמיים של מדינת ישראל מפני כל איום. הניסוי המשותף עם ארה"ב מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות ואת המחויבות העמוקה של ארה"ב לביטחונם של אזרחי ישראל. נמשיך לפעול יחד לביצור יכולות מערכת הביטחון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סימני מצוקה וקושי בפרידה: כך תזהו שהילד שלכם עבר התעללות בגן

בעקבות שיגור בלוני התבערה: ישראל מצמצמת את מרחב הדיג ברצועה

חשד לפגע וברח בירושלים: תינוק נפצע קשה מפגיעת רכב

שיגור טיל חץ
שיגור טיל חץ | צילום: GettyImages/אימג'בנק

במשרד הביטחון הסבירו כי "במסגרת הניסוי הוכחה יכולתה המשופרת של מערכת הנשק חץ, המצויה כיום בשירות מבצעי בחיל האוויר, להתמודד ביעילות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל". את היירוט ביצעו לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, יחד עם מהנדסי התעשיות המפתחות. בניסוי השתתפו כלל מערכות ההגנה מטילים, כחלק מהיערכות ומוכנות המערך המבצעי.

מערכת הנשק "חץ" מופעלת ונשלטת באמצעות מערכות השליטה והבקרה של אלביט מערכות, בהן מערכת השליטה והבקרה "אתרוג זהב", מערכת "שקד זהב" לביצוע מעקב אחר תהליך הגילוי והיירוט, וכן מערכות הקישוריות והתחקור. המנוע הוא של חברת תומר, חברה ביטחונית להנעה רקטית.

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: חדשות 13

הניסוי המוצלח במיירט "חץ 2" מצטרף לסדרת הניסויים המוצלחת במערכת הנשק "חץ 3" שביצעו משרד הביטחון וה-MDA האמריקני באלסקה שבארה"ב, בשנה שעברה. שתי המערכות הוכיחו בניסויים יכולת מבצעית גבוהה.