הרופא שזייף נתונים של חיילים כדי לקבל בדיקות - נדבק בקורונה

לאחר שסיפר כיצד "שיפץ" לחיילים את הקריטריונים רק כי רצה למנוע את התפשטות הנגיף, סגן אור שבתאי מבה"ד 1 אובחן כחיובי בעצמו. עד כה, 80 חיילים מביה"ס לקצונה נדבקו - מאות הוכנסו לבידוד

זמן צפייה: 01:53

סגן אור שבתאי, הרופא מבה"ד 1 שנאלץ לזייף נתונים בריאותיים של חיילים על מנת לקבל עבורם בדיקות קורונה, נדבק בעצמו נגיף. שבתאי, שבסך הכול ניסה לקטוע את שרשרת ההדבקה בבסיס, כתב השבוע מכתב פומבי שבו האשים את ראשי צה"ל בכך שלא סיפקו לו את הכלים להתמודדות עם התפרצות הקורונה בבה"ד, וסיפר מה נאלץ לעשות בשביל לקבל בדיקות.

"אם הבנתם את הסיפור של בה"ד 1 אז הבנתם את כל הסיפור של הכחשת הקורונה במדינת ישראל", כתב שבתאי. "בשבוע האחרון נשבר לנו. התחלנו 'לשפץ' חלק קטן מהחולים החשודים כדי שיתאימו לקריטריונים".

"כאשר החום היה 37.7 הוא שודרג ל-38.3. כאשר היה רק שיעול וכאב גרון – הוספנו חום. כשהיה רק חום הוספנו שיעול, והבדיקות אושרו. בתוך יומיים מצאנו שתי חולות ובתוך יומיים נוספים אותרו 40 חולים חדשים – והספירה רק תעלה", הוסיף ד"ר שבתאי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

העצמאים מאיימים לא לציית להגבלות; כ"ץ: "מתנגד לסגר כללי"

הפיגוע בראש העין: כתב אישום נגד תושב ג'נין בגין ניסיון רצח

"מלא תפקידך ואל תטיף מוסר": עימות בין ניסנקורן לח"כים בליכוד

סגן אור שבתאי
סגן אור שבתאי | צילום: חדשות 13

כיום שבתאי חש בטוב, אולם סובל מכאב גרון וחום. עד כה התגלו יותר מ-80 חולי קורונה בבסיס, ומאות נכנסו לבידוד. התחושה היא כי המצב בבית הספר לקצונה יצא משליטה, זאת בעיקר בשל העובדה כי גם הרופא השני במקום נאלץ להיכנס לבידוד, ובמקומו הובא רופא חיצוני. בקרב גורמי הרפואה הצבאיים יש מי שחושב להשבית את בה"ד 1 ולעצור את הפעילות במטרה לדכא את ההתפרצות.

מדובר צה"ל נמסר: "האירוע המתואר על ידי קצין הרפואה אינו מוכר למפקדי היחידה, לגורמי הרפואה המומונים ולא הובע לידיעתם הפער המתואר בכתוב. יחד עם זאת, נקרא הקצין לשיחה עם מפקדיו לבירור הפרטים לעומקם. אי דיווח אמת אינו עולה בקנה איחד עם ערכי צה"ל, והאירוע יתוחקר ליסודו".