חייל הכניס תבשיל עם עוף למקרר חלבי - ורותק לעשרה ימים

החייל, שמשרת ביחידת תקשוב בפיקוד מרכז, הסביר למפקדיו שלא ידע שיש עוף בתבשיל וביקש להמתיק את עונשו - שקוצר ביומיים. בשבוע שעבר חייל בשריון נענש לאחר שהניח נקניק וגבינה באותו מקרר

זמן צפייה: 02:38

חייל שמשרת ביחידת תקשוב בפיקוד מרכז רותק אחרי שהכניס קופסת תבשיל עם עוף למקרר חלבי. החייל נידון לעשרה ימי ריתוק בבסיסו, ושוחרר מעונשו היום (רביעי), יומיים לפני מועד תום הריתוק לאחר שביקש ממפקדו להמתיק את עונשו, לאחר שטען בפני מפקדיו שכלל לא ידע שיש עוף בתבשיל. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הרשת געשה כשחיילים בחיל השריון רותקו בגלל שהניחו במקרר נקניק ליד גבינה.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "בצה"ל פקודות והנחיות שעניינן כשרות, ובכלל זה לגבי אחזקת מוצרים ביחידה. במקרה זה נשפט חייל לאחר שמפקדיו מצאו כי הפר הנחייה מחייבת. טענת החייל כי מדובר בשגגה תיבחן פעם נוספת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

החיילים רותקו בשל אחסון נקניק לצד גבינה: "הרוב החילוני נרמס"

ישראל בן 23 נעדר באינדונזיה לאחר שיצא לגלוש

רוסיה במסר הרגעה לאיראן: נעדכן בפרטי הפסגה המשולשת בישראל

כאמור, בשבוע שעבר געשה הרשת, בעקבות פוסט שפרסם בפייסבוק רון שניידר, חייל בחיל השריון. "אנחנו שלושה שריונרים שמשרתים אי שם בדרום הרחוק, וקיבלנו שבת בגלל שהיה לנו במקרר נקניק ליד הגבינה", נכתב בפוסט. "אותנו לא יצליחו לשבור".

אביו של אחד החיילים המצולמים בפוסט, יואב שליש, כתב בתגובה: "המקרר נמצא בחדר של החיילים החילונים והנקניק היה סגור. אין ספק שאין הכפייה הדתית מקרבת ומאחדת. פלא שהקיטוב בעם הולךוגדל. פלא שאנחנו הרוב החילוני נרמסים על ידי המאפיה – המיעוט הדתי המאורגן".

"היה מקרר חלבי בחדר שלהם", הסביר שליש בשיחה עם חדשות 13. "הם שמו נקניק סגור באריזה, ועל זה ריתקו אותם שבת. אלה לא חבר'ה שהם בטירונות – הם כבר שנתיים בצבא".

בארגון הפורום החילוני סיפרו שהם מקבלים לאחרונה מידע רב מחיילים ומהורים על החמרת כללי הכשרות בבסיסי צה"ל - מחיפוש בתיקים אישיים ועד אספקת מזון בעייתית בעת שהמטבחים עוברים הכשרה בחגים. "הטרור שנעשה בבסיסים עם המקררים – זאת עליית מדרגה", אמרה דיתי דגני-פלג, מנכ"לית הפורום החילוני. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בעקבות מעבר חייל אחד בלבד על הפקודות בבסיס וזאת תוך ידיעתו את הפקודות ואי ביצוען, החייל הוענש ורותק לבסיס במהלך השבת".