להסתכל לאויב בלבן של העיניים: תיעוד מיוחד מגבול לבנון

שבוע מתוח במיוחד עבר בגבול הצפון, אחרי יותר ממאה ימי כוננות מפני פיגועי חזבאללה. כתב חדשות 13 הצטרף ללוחמי צה"ל, נכנס לשטח המדינה בתוך טנק מרכבה – וראה מקרוב את אנשי ארגון הטרור

זמן צפייה: 12:14

בזמן שהציבור בישראל עסוק בקורונה, באבטלה ובשאלה מתי יגיעו החיסונים לארץ, בצה"ל עסוקים במשהו אחר לגמרי. כבר יותר מ-110 ימים רצופים בהם כוחות צה"ל חווים את המתיחות והכוננות הגבוהה במחרב הצפוני, כאשר רק השבוע התקבלה תזכורת עד כמה המתיחות הזאת חיה ובועטת, כשצה"ל חשף זירת מטענים שיועדו לפגוע בחיילי הצבא שעל הגדר בגבול הסורי. עם זאת, החזית העיקרית של צה"ל היא בגבול לבנון, אל מול מול הדיביזיה השיעית, חזבאללה. השבוע התלווה כתב חדשות 13 למארב יזום של גדוד 46 מחטיבה 401 של השריון, במטרה לבחון את מקרוב את ההתחממות על הגדר.

את המסע הצוות עשה בתוך טנק מרכבה סימן 4, שעליו מורכבת מערכת "מעיל רוח" להגנה מפני טילים נגד טנקים. בתוך הקנה של הטנק כבר היה פגז טעון, מה שלימד על הדריכות והמוכנות של הלוחמים לכל אירוע שהוא: "אנחנו עושים את כל הפעולות הנכונות כדי גם להיות קטלניים ולהגיב במידת הצורך בצורה מדויקת כלפי האויב", אמר סא"ל נעמן הלר, מפקד גדוד 46 של השריון. וכאשר הטנק הגיע לגדר הגבול,  אנשי יוניפי"ל, כוח האו"ם בדרום לבנון, נופפו בדגלים הכחולים שלהם כדי לסמן לטנקיסטים את קו הגבול. בנוסף, הם הזעיקו למקום גם את חיילי צבא לבנון, ומאז הגזרה התחממה עוד יותר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת כניסת ביידן לתפקיד: ישראל נערכת להשגת הסכם גרעין משופר

האקרים איראנים התחזו לאלוף ידלין – ושאבו מידע מחוקר ישראלי

מארב צה''ל בגבול לבנון
מארב צה''ל בגבול לבנון | צילום: חדשות 13

האויב שניצב מול הטנק הישראלי גילה עניין רב בפעילות של צה"ל בגבול, אך התפנית האמיתית התרחשה כאשר לפתע הגיע חזבאללה, בעוד שאנשיו על אזרחי צילמו ללא הרף את הכוחות הישראליים. כעבור זמן מה, הגיעו למקום שלוש חוליות אר-פי-ג'י, כשהם נושאים מטולי רקטות ארוכים נגד הטנקים, וכל זאת מטרים ספורים מהמרכבה של גדוד 46. מבחינת הלוחמים בפנים, היה זה סימן להגביר את הערנות ולהתחיל לזוז.

רב סרן גולן קריגר, מפקד פלוגת טנקים בגדוד 46, שנראה רגוע למדי בזמן האירוע, הסביר זאת כך: "אני סומך על החיילים שלי ועל המקצועיות שלהם. האר-פי-ג'י שפרוסים במרחב והמקלעים לא מאוד מרגשים אותנו. בסוף, גם התותחים של הטנקים שלנו מוכנים והכלים שלנו גם כן טעונים". אחרי עמידה ארוכה ואיתנה מול כוחות האויב, מבחינת צה"ל המשימה הושלמה, הנוכחות הופגנה ואפילו נאסף מעט מודיעין. הטנק חוזר אחורה.