ניסיון פיגוע באריאל: מחבל ניסה לדקור חיילים; אין נפגעים

פלסטיני הגיע לעמדה שבה עמדו לוחמים בכניסה לעיר וניסה לפגוע בהם, אך נכשל והחל להימלט. החשוד נלכד לאחר מרדף ונפגע מירי ברגלו. מצבו קל

זמן צפייה: 03:11

ניסיון דקירה באריאל: מחבל פלסטיני ניסה לבצע היום (ראשון) פיגוע דקירה באריאל נגד חיילים. הוא הגיע לעמדתה לוחמים בכיכר אריאל, שלף סכין וניסה לדקור את הלוחמים במקום. משלא הצליח הוא ניסה לברוח - ונתפס אחרי זמן קצר. המחבל נורה ברגלו ונפצע קל במהלך המרדף. הוא פונה לבית החולים בילינסון ובהמשך ייחקר על ידי כוחות הביטחון. לא היו נפגעים מכוחות צה"ל.

השוטר שניטרל את המחבל, תיאר את השתלשלות האירועים: "בכניסה לעיר אריאל הבחנו בחיילים שרצים לכיוון השיחים, מיד הבנו שמדובר באירוע חריג, פרקנו מהרכב ותוך כדי שמענו צעקות 'המחבל דקר חיילת, המחבל דקר חיילת'. חייל שהיה במקום צעק הוא רץ לכיוון השיחים, התחלנו לבצע סריקות יחד עם החיילים ותוך כדי הסריקות הבחנתי במחבל מסתתר בין השיחים, צעקתי לו בערבית מספר פעמים 'עצור, עצור' הוא לא נענה לקריאותיי, ביצעתי ירי באוויר הוא המשיך בבריחתו ויריתי לעבר רגליו וניטרלתי אותו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2009061432' autoplay='0' credit='' desc='המחבל נמלט אחרי ניסיון הדקירה' kid='1_554nxjuy' duration='11'']

לכתבות נוספות בנושא >> 

צה"ל: מעצר המחבל בגבול עזה – סיכול פיגוע, היה עם מטען וסכין

"נדקרתי 28 פעמים": הישראלי שנפצע קשה בפיגוע בראש העין מדבר

פיגוע דריסה סמוך לירושלים: המחבל נוטרל – לוחמת נפצעה קל

זירת ניסיון דקירה באריאל
זירת ניסיון דקירה באריאל | צילום: דן אסולין
הסכין שנמצאה אצל הפלסטיני שניסה לבצע פיגוע דקירה באריאל
הסכין שנמצאה אצל הפלסטיני שניסה לבצע פיגוע דקירה באריאל | צילום: דן אסולין

זמן קצר מאוחר יותר, תושב חברון בן 16 נעצר והועבר לחקירה לאחר שעורר את חשדם של לוחמי מג"ב המוצבים באחת מעמדות הבידוק הסמוכות למערת המכפלה שבחברון. החשוד, שרצה להיכנס למתחם המערה, נבדק על ידי הלוחמים וכשלא שיתף עימם פעולה - כך לפי המשטרה, הם החלו בביצוע נוהל מעצר חשוד.

אז, החשוד השליך אל הרצפה סכין שהייתה מוחבאת על גופו. בשלב זה, כאמור, הוא נעצר. באירוע לא בוצע ירי על ידי הלוחמים. אין נפגעים.

הסכין שנשא החשוד בחברון
הסכין שנשא החשוד בחברון | צילום: דוברות המשטרה

רק בשבוע שעבר אירע פיגוע דריסה בצומת תפוח, כאשר מחבל דרס שוטר וחייל שנפצעו קל. לאחר מכן המפגע יצא מהרכב, ניסה לדקור את השניים - נורה, ונפצע בינוני. צוות מד"א שהגיע למקום העניק טיפול לפצועים ופינה אותם לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. שמו של המחבל הוא עאהד רדא מחמוד מוצלח בן 49, תושב בית פוריק, נשוי לשתי נשים עם שישה ילדים.

חובש מד"א אביאל ממליה סיפר כי "כשהגענו למקום שני הפצועים, גברים בני 20 ו-23 התהלכו בזירה כשהם בהכרה וסובלים מחבלות קלות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במצב קל להמשך טיפול בבית החולים".

שר הביטחון בני גנץ הגיב לאירוע וכתב בטוויטר כי "אני מבקש למסור רפואה שלמה ללוחם צה"ל ולשוטר שנפצעו הבוקר בפיגוע. לא נאפשר לטרור להרים את הראש ונילחם במפגעים ובמי ששולח אותם. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו להיות ערוכים בכל הגזרות".