"דינו מאסר עולם": אישום נגד הפלסטיני שהרג את עמית בן יגאל

כתב אישום הוגש לבית המשפט הצבאי שומרון נגד נזמי אבו באכר, שמואשם בזריקת האבן שהביאה למותו של לוחם גולני בכפר יעבד. אביו של עמית הגיע לבית המשפט: "אני אסתכל לו בעיניים"

זמן צפייה: 01:47

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט הצבאי שומרון נגד המחבל נזמי אבו באכר, שהרג את לוחם סיירת גולני סמ"ר עמית בן יגאל בזמן פעילות מבצעית בכפר יעבד. אבו באכר הואשם בגרימת מוות בכוונה ובשיבוש הליכי משפט.

ברוך בן יגאל, אביו של עמית, הגיע לבית המשפט הצבאי לתחילת משפטו של אבו בכר, ואמר: "אני אסתכל לו בעיניים - המחבל שרצח את עמית וגמר לי ולאמי את החיים דינו אחד - מאסר עולם".

מכתב האישום עלה כי אבו באכר "נטל לבנה במשקל 9-11 ק"ג והשליך אותה לעבר החיילים מגובה של כ-13 מטרים בכוונה לגרום למוות".

עוד צוין כי מיד לאחר שביצע את המעשה, אבו באכר חזר לביתו, נכנס למיטה בחדר ילדיו והעמיד פני ישן מתוך כוונה להטעות את כוחות הביטחון. עוד עלה מכתב האישום כי לאחר שכוחות הביטחון עזבו את הכפק, אבו באכר השליך את חלקי הבלוק שפגעו בלוחם אל הצמחיי שבשולי השביל, "בכוונה למנוע את להכשיל את החקירה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

תיעוד מיוחד: חבריו של עמית בן יגאל חזרו לכפר שבו נפל

לקראת הריסה: צה"ל מיפה את בית החשוד בהריגת עמית בן יגאל

שב"כ: נתפס החשוד שהרג את לוחם גולני עמית בן יגאל

עמית בן יגאל ונזמי אבו בכר, החשוד בהריגתו
עמית בן יגאל ונזמי אבו בכר, החשוד בהריגתו | צילום: חדשות 13

פרקליטו של הנאשם, עורך הדין חאלד מחג'אנה, אמר: "בימים הקרובים נצלם את התיק ונלמד אותו. אני בספק אם בספו של יום מרשי יורשע בעבירה של גרימת מוות בכוונה או בהריגה אפילו".

מוקדם יותר החודש לוחמי צה"ל מיפו את ביתו של אבו בכר כדי להכינו להריסה. כוחות סיירת גולני לצד לוחמי הנדסה ומשמרת הגבול נכנסו לכפר יעבד שבצפון השומרון והגיעו לביתו של אבו באכר, שממנה הושלכה האבן שהביאה למות הלוחם.

כעת, ימתינו לאישורים משפטיים, כאשר המטרה בצה"ל היא לבצע את ההריסה כמה שיותר בסמוך לאירוע על מנת לייצר אפקט הרתעה.