ארבע רקטות שוגרו מסוריה לעבר ישראל - ויורטו על ידי כיפת ברזל

בשעה 4:50 נשמעה אזעקה בגולן ובכמה יישובים בגליל העליון. מצה"ל נמסר כי אין נפילות בשטח ישראל. הירי בוצע ע"י כוח איראני - כנראה בתגובה לתקיפה שאירעה לאחרונה. השגרה בצפון נשמרת

זמן צפייה: 02:33

אזעקות נשמעו לפנות בוקר (שלישי) בצפון הגולן וביישובים דן ודפנה שבגליל העליון. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שיגורים של ארבע רקטות מכיוון סוריה, שיורטו על ידי כיפת ברזל. במקביל, דווח בסוריה על תקיפה באזור נמל התעופה בדמשק. למרות האירוע הביטחוני, ראשי הרשויות בגליל וברמת הגולן הודיעו כי תישמר השגרה וכי הלימודים ייערכו כרגיל.

הרקטות שוגרו על ידי כוח איראני מאזור דמשק. זאת, כנראה בתגובה לתקיפה שאירעה לאחרונה. יש לציין כי אמנם בצה"ל לא מגיבים על דיווחים על תקיפה בסוריה, אך לחדשות 13 נודע כי הלילה לא התרחשה כזו - חרף הדיווחים בתקשורת הסורית.

במקביל לירי לגולן, כאמור, דיווחה סוכנות הידיעות הסורית על פיצוצים שנשמעו באזור נמל התעופה של דמשק. מסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית נמסר כי "ההגנה האווירית הסורית הצליחה להפיל מספר טילים, ככל הנראה ישראליים, בסמוך לנמל התעופה של דמשק". מקור בסוריה אמר לסוכנות הידיעות שכמה טילים שנורו מאזור גבולות לבנון, סוריה וישראל ניסו לפגוע בבסיס צבאי סורי מדרום לבירה דמשק וכי מערכות ההגנה האווירית הסורית הצליחו להפיל את רובם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תמונות הלווין חושפות: איראן בונה מחדש בסיס בגבול סוריה עיראק

"חיסול רעיון שתי המדינות": העולם הערבי נגד הצהרת ארה"ב

רוסיה: ארה"ב סייעה להבריח נפט מסוריה • תיעוד

בעקבות האירוע, שר הביטחון, נפתלי בנט, יקיים הבוקר התייעצות ביטחונית עם הרמטכ״ל, אביב כוכבי, ועם בכירי מערכת הביטחון בקריה שבתל אביב.

התקרית התרחשה על רקע תרגיל פתע מטכ"לי שהחל צה"ל אתמול בצפון הארץ לבחינת מוכנותו ויכולותיו המבצעיות של פיקוד הצפון. התרגיל יתקיים בעמק יזרעאל ובגליל העליון ויסתיים ביום שלישי. זהו התרגיל השני בסדרת בחני המוכנות בראשות הרמטכ"ל לשנת 2019.

במסגרת התרגיל מורגשת תנועה ערה של כוחות הביטחון, כלי רכב וכלי טיס וכן יישמעו אזעקות והדי פיצוצים במרחב. כמו כן, הופעל חייגן טלפוני להתייצבות אנשי מילואים.