בהלה בעוטף עזה: כיפת ברזל הופעלה בשל זיהוי שגוי

לאחר כשלושה שבועות של שקט יחסי בדרום, נשמעה התרעת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון. דובר צה"ל: "לוחמי הגנה אווירית פעלו בהתאם למדיניות"

זמן צפייה: 07:35

המתיחות בדרום: לאחר כשלושה שבועות של שקט, אזעקת צבע אדום נשמעה היום (חמישי) במועצה האזורית חוף אשקלון שבעוטף עזה, ומערכת כיפת ברזל הופעלה - בשל זיהוי שגוי. אזרחים דיווחו כי פיצוץ נשמע באזור.

מדובר צה"ל נמסר: "מערכת ההתרעה הופעלה כנדרש, לוחמי הגנה אווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות".

כאמור, בתחילת החודש נורו שתי רקטות נורו לעבר שטח ישראל - אך נחתו בשטח רצועת עזה. ביישוב במועצה האזורית אשכול הופעלה אזעקת צבע אדום. הירי התבצע ככל הנראה על ידי ארגון קטן יחסית ברצועה, ולא על ידי חמאס או הג'יהאד האסלאמי. עם זאת, מיד לאחר הירי, החל חמאס לפנות עמדות בסמוך לגבול הרצועה, מחשש לתגובת צה"ל.

עוד בחדשות 13:

משלחת מצרית ביקרה בישראל בחשאי – בשל חשש מהתלקחות המצב בעזה

אלפי פלסטינים הפגינו בגבול הרצועה; אחד נהרג

רקטות נורו לאשדוד ואשקלון: רה"מ הורד מהבמה בעת נאום • תיעוד

כיפת ברזל משגרת טיל ליירוט רקטה
כיפת ברזל משגרת טיל ליירוט רקטה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר באותו יום הפגינו כ-6,000 פלסטינים כמדי שבוע בכמה מוקדים בגבול רצועת עזה, וממשרד הבריאות בעזה נמסר כי אחד מהם נהרג ו-54 נפצעו במהלך העימותים עם צה"ל. חלק מהמפגינים השליכו רימונים מאולתרים ומטענים לעבר חיילי צה"ל, שהגיבו בגז מדמיע ובאש צלפים.

לפני כחודש, פקידים ישראלים בכירים מסרו לחדשות 13 כי משלחת של המודיעין המצרי ביקרה בחשאי בישראל, ודנה עם בכירים במשרד ראש הממשלה ובמערכת הביטחון בנוגע למצב בעזה. זהו סבב השיחות הראשון עם המצרים מאז הבחירות בישראל.

הרקע לשיחות היה, בין השאר, הדאגה המצרית מכך שחוסר הוודאות הפוליטית בישראל יביא להתלקחות מחודשת בעזה. המצרים חוששים מכך שההסלמה שהתרחשה בעזה בשבועות שלפני הבחירות תחזור על עצמה פעם נוספת. יתר על כן, המצרים מודאגים שבגלל המשבר הפוליטי, ממשלת המעבר והאפשרות של מערכת בחירות שלישית – כל הסלמה בעזה עלולה להביא לעימות רחב ואף למלחמה.

בנימין נתניהו מפונה מהבמה
נתניהו מפונה מהבמה באשדוד במהלך ירי הרקטות, השבוע | צילום: חדשות 13

כזכור, כמה ימים לפני הבחירות האחרונות נורו רקטות מרצועת עזה לעבר אשדוד במהלך כינוס בחירות של הליכוד בעיר, שבו השתתף נתניהו. מאבטחי שב"כ נאלצו לפנות את נתניהו מהמקום בבהילות. כתוצאה מכך נגרמה לנתניהו מבוכה פוליטית לצד ביקורת חריפה שנמתחה עליו מצד יריביו הפוליטיים.

בהתייעצות ביטחונית שכינס נתניהו באותו לילה הוא ביקש מהצבא להיערך לתגובה משמעותית ביותר בעזה שהיתה עלולה להביא להסלמה. נתניהו אף החל לברר האם ניתן לדחות את הבחירות בשל ההסלמה בעזה. הרמטכ"ל וראש השב"כ התנגדו לתגובה החריפה ואף עירבו את היועץ המשפטי לממשלה שהבהיר לנתניהו כי אינו יכול להורות על תקיפה נרחבת שעלולה להוביל למלחמה בלי כינוס של ישיבת קבינט.