רקטה התפוצצה בשטח קריית שמונה - אין נפגעים

אזעקות נשמעו בקריית שמונה ובמרחבה. לאחר מכן התברר כי שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח וגרמו לשריפה. אין נפגעים, צה"ל הגיב בירי ארטילרי ללבנון. הערכות: חזבאללה לא ידע על הירי - והופתע

זמן צפייה: 06:43

אזעקה נשמעה היום (רביעי) בקריית שמונה, כפר גלעדי ותל חי שבצפון. לפי דובר צה"ל, זוהו שלושה שיגורים מלבנון, רקטה אחת לא חצתה את הגבול ושתיים נפלו בשטח פתוח סמוך לקריית שמונה וגרמו לשריפת קוצים. לפי מד"א, אין דיווחים על נפגעים. כתוצאה מהשיגור, בשעתיים האחרונות צה"ל תקף שלוש פעמים בתוך שעתיים בירי ארטילרי לעבר מקור השיגור מלבנון. נוסף על כך, צה"ל בוחנים אפשרות לתגובה נוספת.

בעקבות הירי לעבור הצפון, קיים שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, והנחה להעביר מסר חריף לכוח האו"ם בגבול לבנון, יוניפי"ל. במקביל, בלבנון מדווחים על מטח נוסף של אריטרליה של כוח צה"ל. מטעם כוחות האו"ם בדרום לבנון נמסר כי "אנו נמצאים בקשר עם כל הצדדים בכדי להפציר בהם להפסיק את האש ולהימנע מהסלמה".

אזעקה בקריית שמונה
אזעקה בקריית שמונה

לפי דיווחים בלבנון, ירי מטח הרקטות בוצע מאזור הכפר השיעי אל חיאם. ההערכה בישראל כי פלגים פלסטינים הפועלים בעידוד והסכמת חזבאללה, שיגרו את מטח הרקטות. עם זאת, לפי שעה לא ברור האם ארגון הטרור היה מודע לירי. מדובר בשיגור החמישי שהתבצע לעבר ישראל משטח לבנון בשנה האחרונה. 3 שיגורים התרחשו במבצע "שומר החומות" ואחד התרחש לפני שבוע.

יש לציין כי כמו 120 גני ילדים במועצה אזורית הגליל העליון, אינם ממוגנים.

גן ילדים בגליל שאינו ממוגן
גן ילדים בגליל שאינו ממוגן

שריפה בעקבות נפילת הרקטה
שריפה בעקבות נפילת הרקטה

דרום לבנון, מרג' עיון, תקיפה, ארטילריה, ירי ארטילרי
ירי ארטילרי של צה''ל לעבר דרום לבנון | צילום: רויטרס