בשל חשד שווא לחדירת מל"ט: אזעקות הופעלו בגליל המערבי

על רקע המתיחות בצפון, התרעות נשמעו באבירים, אלקוש, בית ספר שדה מירון, חורפיש, נטועה, פקיעין ויישובים נוספים. צה"ל: "לא בוצע ירי לעבר ישראל"

זמן צפייה: 02:06

אזעקות נשמעו הבוקר (שישי) ביישובי הגליל המערבי, בהם אבירים, חורפיש, נטועה, פקיעין ועוד, זאת בשל חשד שווא לחדירת מל"ט. מצה"ל נמסר כי "לא בוצע ירי לעבר מדינת ישראל. מדובר בחשד שווא למל"ט חודר". המל"ט לא חדר - ולכן לא הופל. תושבי האזור הונחו לחזור לשגרה מלאה.

האזעקות נשמעו בהמשך לשבועות מתוחים בגבול הצפוני. כזכור, בשבוע שעבר כוח צה"ל נתקל בחוליית מחבלים באזור הר דב שבגבול הצפוני. למשך שעה קלה, הצירים במרחב נחסמו, התושבים הונחו להישאר בבתיהם וכל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות, אתרי נופש ותיירות - נאסרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפיצוץ בביירות: 16 עובדי נמל נעצרו; עשרות ניסו לפרוץ לפרלמנט

תחקיר: איך קורה שפדופילים מורשעים ומפוקחים חוזרים לתקוף?

סקר חדשות 13: הליכוד נחלשת ל-29 מנדטים – ימינה מזנקת ל-19

צופרים המשמיעים אזעקה
צופרים המשמיעים אזעקה | צילום: Shutterstock

חזבאללה הכחיש את קיום האירוע הביטחוני בגבול הצפון, ואף איים כי התגובה על מות הפעיל לפני כשבועיים "תגיע בוודאות". על פי הודעת ארגון הטרור, "כל מה שדווח בתקשורת הישראלית - אינו נכון. מדובר בהמצאה". חזבאללה טען כי לא היו חילופי אש או הרוגים.

במקרה אחר, ומוקדם יותר השבוע, חוליה בת ארבעה מחבלים הגיעה לגבול הצפוני, שם ניסתה להניח מטענים בגבול שבין סוריה לישראל. המחבלים לא הצליחו לבסוף להניח את המטענים, זאת משום שתצפיתניות של גדוד האיסוף הקרבי הבחינו בהם והזעיקו את הכוחות.