מבנה הושמד ובניין אחר ניזוק: תיעוד מהתקיפה שיוחסה לצה"ל בחלב

תמונות הלווין של חברת ISI חושפות את הנזק שנגרם בהפצצת מפעל, ככל הנראה של ייצור רכיבי טילים, דרומית לא-ספירה שבסוריה. לפני כארבעה חודשים, הותקף אתר נוסף באזור

זמן צפייה: 00:24

חברת "ImageSat International" פרסמה היום (ראשון) תמונות לוויין שמהן עולה כי בתקיפה שאירעה ביום שישי בסוריה, ויוחסה לישראל, הושמד לחלוטין מבנה אחד, ומבנה אחר ניזוק קשות.

על פי הדוח המודיעיני של "ISI", המבנים שהותקפו שימשו ככל הנראה תפקיד מרכזי בייצור טילים במפעל בא-ספירה. המבנה שהושמד הכיל כנראה חומרי נפץ, והמבנה השני הכיל מכונות וציוד. על פי החברה, בארבעה במאי בוצעה תקיפה באתר שנמצא כ-8.5 קילומטרים צפון-מערבית מאתר זה.

מסתמן: הסגר הצפוי ירוכך; מערכת החינוך תפעל עד ערב החג

שני צעירים בני 20 נהרגו בתאונת דרכים ליד צומת שוקת בדרום

במחאה על הסגר: השר יעקב ליצמן התפטר מתפקידו

צילומי לויין מהתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי בסוריה ליד חלב
צילומי לויין מהתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי בסוריה ליד חלב | צילום: ImageSat International (ISI)

כזכור, ביום שישי האחרון דווח בסוריה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בלילה בשמי העיר חלב נגד תקיפה ישראלית. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית "סאנא", המערכות יירטו בהצלחה את רוב הטילים לפני שפגעו במטרות כלשהן. צה"ל לא הגיב לדיווח ולא ברור אם ישראל באמת עמדת מאחורי התקיפה.

צילומי לויין מהתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי בסוריה ליד חלב
צילומי לויין מהתקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי בסוריה ליד חלב | צילום: mageSat International (ISI)

לפני כשבועיים וחצי, הודיע צבא סוריה כי חיל האוויר הישראלי ירה מספר טילים לעבר מטרות בבסיס T4 במזרח חומס, וכי נגרם נזק אך לא היו נפגעים. לישראל יוחסו מספר תקיפות בבסיס זה בעבר. מקור צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי בשעה 22:23 מטוס קרב ישראלי ירה מספר טילים לכיוון שדה התעופה, ומערכות ההגנה האוויריות הסוריות הפילו את רוב הטילים שנורו.