תיק איראן: ישראל מאיצה את בניין האופציה הצבאית

בצל התרגיל האווירי הגדול שמתקיים בישראל, מערכת הביטחון נערכת לאיום האיראני כשגם תקציב הביטחון לשנתיים הקרובות מוקצה למשימה. בינתיים, האמריקנים לא ממהרים לפעול: "עדיף דיפלומטיה"

זמן צפייה: 02:21

עקב ההסתייגות של ממשל ארה"ב תחת הנשיא ג'ו ביידן מלהפעיל כוח צבאי נגד איראן, ישראל מאיצה את בניין האופציה הצבאית מול הרפובליקה האסלאמית, זאת לאחר שנזנחה לאורך השנים. כאמור, בעקבות כך ישראל צפויה להשקיע מיליארדים בשנים הקרובות בפיתוח תוכנית התקיפה, כשבמקביל חיל האוויר יחזור להתאמן על טיסות ארוכות.

בתוך כך, בצל תרגיל "הבלו-פלאג" שהתקיים בארץ בשיתוף חילות האוויר ממדינות זרות, לרבות מאיחוד האמירויות, באיראן מביעים חשש מהיום בו מטוסים של חיל האוויר הישראלי יטוסו מעל איחוד האמירויות ומעל אזור המפרץ הפרסי. בד בבד, איראן מחמשת את סוריה במערכות הגנה אווירית, דבר שמוביל לשיפור יכולות הנ"מ של סוריה.

איראן, כור גרעיני, גרעין, אטום, בושהאר
כור גרעיני באיראן | צילום: ארכיון: רויטרס

כאמור, בישראל מודאגים מהמדיניות האמריקנית כלפי איראן, שנעדיפה שיחות דיפלומטיות על פני מערכה צבאית. מוקדם יותר היום, רוברט מאלי, שליח ארה"ב לשיחות הגרעין מול איראן, אמר היום כי גם אם ארה"ב לא תצליח לחזור להסכם הגרעין עם הרפובליקה האסלאמית - יינקטו צעדים דיפלומטיים נוספים.

מבחינת ישראל, ארה"ב מאותת כי אינה מעוניינת כעת באפשרות הצבאית, כשבמקביל אמר מאלי בתדרוך לכבתים כי ארה"ב מודאגת מאוד מהתתקדמות האיראנית בנושא הגרעין.