הישראלי שחשוד בהעברת מידע לגורמים זרים: איש עסקים בדואי מוכר

יעקוב אבו אל קיעאן, שהיה ברשימה של יעלון לכנסת, חשוד שהעביר מידע על גנץ לגורם לבנוני-עיראקי הקשור למודיעין האיראני. בין היתר, לטובת הזדמנויות עסקיות לכאורה במדינות ערביות

זמן צפייה: 03:43

יעקוב אבו אל קיעאן, איש עסקים בדואי בן 47, הוא האזרח הישראלי שנעצר בחשד כי קיים קשרים עם גורמים זרים - כך פורסם היום (שני) בחדשות 13. אבו אל קיעאן, המתגורר בחורה שבנגב, רץ בעבר ברשימת תל"ם של משה (בוגי) יעלון ונעצר ב-10 ביוני האחרון בחשד כי העביר מידע על שר הביטחון בני גנץ לגורם לבנוני-עיראקי ודרכו לגורמי מודיעין איראנים.

על פי ממצאי החקירה, קיים איש העסקים קשר עם אדם בשם חיידר אלמשהדאני והעביר לו מידע על המתרחש בישראל. בנוסף, דנו השניים גם על עניינים כלכליים, לכאורה, במדינות ערביות. בהמשך התגלה כי ביקש להיפגש עם גורמים איראנים נוספים תוך שימת דגש על חשאיות וסודיות הפגישה - שלא יצאה לפועל בסופו של דבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בית המשפט הכריע: משה איבגי יישלח ל-11 חודשי מאסר

הותר לפרסום: סוכנת סמויה הביאה למעצרם של 14 חשודים בפדופיליה

היום לפני 15 שנים: הקולות והתמונות מפרוץ מלחמת לבנון השנייה

ביתו של יעקוב אבו אל קיעאן
ביתו של יעקוב אבו אל קיעאן

אל קיעאן, כאמור, נמנה בעבר ברשימתו של יעלון לכנסת ועל פי כתב האישום, בשיחות עם חיידר התרברב וסיפר "כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב". בנוסף, הוא מסר מידע על פעילות כוחות הביטחון, על עסקאות צבאיות ופרסומים מהתקשורת, לפי החשד על מנת לשפר יחסיו עם האיראנים ולקבל תמורה עבור המידע.

בין שיחותיהם של השניים, סיפר לחיידר על חזרתו של גנץ מארה"ב, על הסכמי מכירות לאמירויות ועל מפגשים שהתקיימו בין ישראל, סעודיה והאמירויות. חיידר עדכן אותו כי הוא מעביר את המידע הלאה והם סיכמו להמשיך לשמור על קשר ולהתעדכן בענייני כוחות הביטחון והממשלה.

צו איסור הפרסום על הפרשה הוסר בעקבות הגשת כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב. פרקליטיו של אל קיעאן, עורכי הדין אבי חימי ומשה וייס מסרו בתגובה: "קיבלנו היום את כתב האישום וכפי שסברנו, אכן לא כצעקתה. כל אזרחי המדינה יכולים לישון הלילה בשקט, יש בכתב האישום הרבה מלל, הרבה רכילויות, אבל לא מצאתי בו 'סודות'".

יעלון מסר בתגובה לפרסומים: "הזדעזעתי לשמוע על המעשים החמורים. התוודעתי לראשונה לאבו אלקיעאן בראשית מערכת הבחירות של אפריל 2019, בתחילה התרשמתי מאיש העסקים שמעוניין לנצל את מעמדו לגישור על הפערים בין החברה היהודית לחברה הבדואית. אך לאחר הגשת הרשימות החלו לעלות סימני שאלה כבדים בנוגע לאמינותו ויושרתו של אבו אלקיעאן, והחלטתי לנתק כל מגע עימו. במערכת הבחירות השנייה אבו אלקיען כבר לא היה חלק מרשימת תל״ם, ומאז ועד היום לא היה בינינו כל קשר".