"מצטער, לא יכול לשבת 10 שנים": הטיוטה שכתב הקצין שמת בכלא

קצין המודיעין כתב מכתבים למספר יעדים, ביניהם הוריו, שטוענים שלא מדובר בכתבי פרידה. בפרקליטות לא הגיעו למסקנה שמדובר בהתאבדות. בין הדברים שכתב: שבחים לאנשים שאותם ניסה כביכול להכשיל

זמן צפייה: 02:27

ארבעה חודשים לאחר שנמצא ללא רוח חיים בתאו, הערב (ראשון) פורסמו בחדשות 13 פרטים חדשים בפרשת מותו של קצין המודיעין שנחשד בעבירות ביטחוניות חמורות ומת בתאו. בכליו של הקצין נמצאו רישומים תחת המילה "טיוטה" שהוא כתב בעצמו, ומהווים מעין טיוטות של מכתבים לאנשים שונים כמו אמו ואביו בהם נכתבו דברים כמו "אני מצטער, אני לא מוכן לשבת עשר שנים בכלא ולצאת בגיל שלושים ומעלה".

בנוסף, במכתבים ישנן אמירות וטענות כלפי חוקר מצ"ח שחקר אותו והקצין טוען שחקרו אותו באופן לא נאות והוסיף אפילו טענות כלפי סוהרים. כמו כן, ברישומים ישנן מילים חמות כלפי אנשים ששירתו איתו יחד עם מחמאות גדולות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווחים: איראן תאפשר לאו"ם לפקח על מתקני הגרעין

תיעוד מחולון: הבניין שדייריו פונו בשל הסכנה – קרס | צפו

מקדם ההדבקה מתקרב ל-1, חולה בן 21 שלא התחסן מת בוולפסון

קצין המודיעין חלק שבחים לאנשים אותם, על פי הפרסומים, הכשיל - ייתכן ומדובר בסוג של התנצלות על מה שעשה להם. הוריו של הקצין, שהכירו את החומרים, חושבים שאין בטיוטות כדי להעיד על כוונות אובדניות והם נימקו זאת בכך שהאופציה של עשר שנים בכלא הועלהת בשלב מוקדם יותר של הרפשה, ואילו בתקופה בה נפטר דובר על תקופת מאסר אחרת.

למרות הטיוטות, אין מסקנה חד משמעית בפרקליטות הצבאית האם הוא שם קץ לחייו או מת מסיבות אחרות.

מהוריו של הקצין נמסר כי "עד רגע זה, כמעט ארבעה חודשים מאז מותו של בננו, צה"ל לא הצליח לקבוע את נסיבות המוות. יתרה מכך, ככל שנאספים רסיסי המידע, מתחזק החשד כי בננו לא שם קץ לחייו וסיבה אחרת הובילה למותו. יהיו אשר יהיו נסיבות המוות הטראגי והכואב, האחריות לבריאותו ולחייו במתקן צבאי שמור ומפוקח - הייתה בידי צה"ל והוא נכשל בכך. אנו שבים ודורשים מיצוי החקירה עד תום והכרתו כחלל צה"ל".