הקבינט החליט: "תגובה משמעותית" אם יחודש הירי מעזה

שעות לאחר שנסגר מרחב הדיג ברצועה, השרים אישרו את שורת הצעדים הנוספים שתכננו בצה"ל למקרה של הסלמה נוספת. רה"מ ושר הביטחון הוסמכו לממש אותם - מבלי לכנס את הקבינט שוב

זמן צפייה: 06:42

הקבינט הביטחוני אישר הערב (שני) את שורת הצעדים הנוספים - והחמורים יותר שתכננו בצה"ל, זאת אם וכאשר יתחדש הירי הרקטי מעזה. השרים קבעו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ יוכלו לממש את הצעדים - מבלי לכנס את הקבינט פעם נוספת.

בתוך כך, בשעה זו מתקיימים מגעים בתיווך מצרי להרגעת הרוחות בין הצדדים ולהשגת הפסקת אש. גורמים פלסטינים מסרו לחדשות 13 כי "ההצעה המצרית להפסקת אש אומרת שישראל לא תתקוף חד-צדדית ברצועת עזה, וחמאס לא יאפשר - ואף ימנע, ירי רקטי לעבר ישראל - גם לא מה שמכונה 'טפטופים'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדה ממשלתית: בתי הזיקוק בחיפה מסרטנים – יש לפנותם בתוך עשור

בנט: יש פערים במו"מ על ממשלת אחדות; לפיד: נקבל החלטות קשות

הליכוד ורע"ם משתפות פעולה: תוקם ועדה לענייני החברה הערבית

יש לציין כי ישראל אינה מתכוונת לתקוף מיוזמתה, וכעת ממתינים לראות כיצד יחלוף הלילה. עם זאת, השר גנץ הבהיר היום לשליח האו"ם כי אם חמאס יחליט לשגר טילים לעבר ישראל, "התגובה תהיה קשה ולא מתפשרת".

בישראל מבינים כי הזמן הנוכחי הוא אינו מיטבי להחרפת המצב, שכן חג הרמדאן נמצא בשיאו, וגם הודעתו הצפויה של אבו מאזן בדבר ביטול הבחירות ברשות הפלסטינית עלולה לעורר את זעם חמאס. הצפי הוא שלאחר שהגדרות שהוצבו בשער שכם הורדו, לא יתרחשו אירועי אלימות נוספים בירושלים.

פיצוץ בעזה
פיצוץ בעזה | צילום: חדשות 13

כזכור, מוקדם יותר היום, ישראל סגרה לחלוטין את מרחב הדיג ברצועת עזה. תחילה, צומצם המרחב מ-15 מיילים ימיים לתשעה, אך בהמשך כאמור נסגר סופית. זאת, בתגובה לירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה זה הלילה השלישי ברציפות.