הלוחמת שעותרת לבג"ץ - כדי להיות האישה הראשונה בסיירת

נעמי לוי אשכנזי בת ה-19 נפלה מקורס חובלים, אך בניגוד לחבריה הגברים, היא לא קיבלה זימון ליחידות מובחרות. כעת, היא עותרת לבג"ץ במטרה להתקבל ל"אגוז". "אם אני מספיק טובה, אז למה לא?"

זמן צפייה: 02:31

טוראית נעמי לוי אשכנזי, בת 19 ממעלה אדומים, התגייסה לקורס חובלים, אחד הקורסים הארוכים, הקשים והמאתגרים בצה"ל. אלא שאחרי שבעה חודשים קשים ומפרכים, שבהם עברה את כל השלבים בדיוק כמו הבנים, כמו חיילים גברים רבים וטובים, גם היא לא סיימה את קורס חובלים.

הבנים שהודחו איתה מקורס חובלים קיבלו, כמקובל בצה"ל, זימונים למיונים ליחידות מובחרות אחרות בצבא. נעמי שרצתה להתגייס ליחידת הקומנדו "אגוז" לא קיבלה כלום - רק בגלל שהיא אישה. "זו תקרת זכוכית שמראש לא נותנת לי את ההזדמנות להמשיך הלאה", הסבירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המומחים לקבינט הקורונה: רף ההדבקה מזנק – והממשלה לא עושה דבר

"נגע בי ובאמי במקביל": הצעירה שהותקפה ע"י הרב ברלנד – נחשפת

פרסום ראשון: 4 בכירים בצוות החקירה של נתניהו לא קודמו במשטרה

נעמי לוי, עותרת לבגץ כדי להיות האישה הראשונה ביחידת אגוז
נעמי לוי, עותרת לבגץ כדי להיות האישה הראשונה ביחידת אגוז | צילום: צילום מסך

לכן, החליטה נעמי להצטרף לבג"ץ המכונה "בג"ץ הסיירות", במסגרתו ארבע מתגייסות עתרו לבג"ץ בדרישה שצה"ל יפתח את כל היחידות לנשים, לרבות הסיירות המובחרות. מפקד סיירת מטכ"ל היוצא, אלוף משנה ח', הפתיע רבים בצבא כאשר הצטרף לעתירה של הצעירות בקביעה שאישה יכולה בהחלט לשרת בסיירת מטכ"ל.

מחר ידון בג"ץ בעתירה. הרמטכ"ל אביב כוכבי הטיל על מפקד זרוע היבשה, יואל סטריק, לבחון אם ניתן בשנת 2020 לשלב נשים גם בסיירות וביחידות החי"ר, למיין ולקבל ליחידות אנשים על פי הכישורים והיכולות ולא על פי המין והמגדר שלהם. "במידה ואני לא מתאימה - שלא יקבלו אותי, אבל לפחות שייתנו לי את ההזדמנות להתמיין ולא מראש לחתוך אותי בלי שום הסבר וסיבה הגיונית", אמרה נעמי. "אם אני מספיק טובה, אז למה לא?".