נתניהו: "החסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה"

רה"מ הצהיר באירוע של הליכוד כי יודיע תוך יומיים על החלטתו בנושא. עוד התייחס לדיון בג"ץ בעניינו: "רק העם מחליט מי מנהיג אותו", ותקף את כחול לבן: "מעולם לא ראיתי קוקפיט עם 4 טייסים"

זמן צפייה: 21:49

לקראת בחירות 2020: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לסוגיית החסינות והצהיר כי "חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה - אודיע תוך יומיים על החלטתי". את הדברים אמר בהדלקת הנרות של הליכוד.

רה"ת תקף את כחול לבן וקרא לראשיה, בני גנץ ויאיר לפיד, לקיים בחירות פנימיות במפלגה. לטענתו, השניים "מדברים בלי סוף על דמוקרטיה - אני מציע להם לעשות פריימריז אצלם". כמו כן, תקף ראש הממשלה את שאר בכירי המפלגה וציין כי "מעולם לא ראיתי קוקפיט עם ארבעה טייסים". בתגובה לדבריו, אמר יו"ר כחול לבן "אני אף פעם לא ראיתי ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום".

בהמשך, נתניהו התייחס לדיון בג"ץ בעניינו, שמבקש להכריע על כשירותו להרכיב ממשלה תחת שלושה כתבי אישום. לדבריו, "הבוחרים ורק הבוחרים קובעים מי ינהיג. כך היה בפריימריז וכך יהיה גם בבחירות לכנסת. בדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג אותו - ולא אף אחד אחר".

כמו כן, נתניהו הבטיח בנאומו כי "נביא הכרה אמריקנית בריבונות ישראל בבקעת הירדן ועל כול היישובים ביהודה ושומרון". 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקבינט אישר קיזוז 149 מיליון שקלים מכספי המסים של הרשות

משרד הפנים בעזה: "עצרנו חוליה מהרשות שעקבה אחרי אבו אל-עטא"

משרד הבריאות הורה לקופות החולים לרכוש עוד חיסונים נגד שפעת

הדלקת נירות חגיגית בליכוד
הדלקת נירות חגיגית בליכוד | צילום: חדשות 13

לפני נתניהו, הגיע חבר הכנסת גדעון סער והתקבל בקריאות "אתה בוגד" ו-"ביבי ביבי", על ידי כמה פעילים שנכחו במקום. עימותים התפתחו בין כמה מהנוכחים במקום. שר המשפטים אמיר אוחנה הגיע אף הוא למקום, והתקבל במחיאות כפיים.

מוקדם יותר היום, התייחס נתניהו לעתירה שהוגשה לבג"ץ בעניין הטלת הרכבת הממשלה עליו, ואמר: "אין כל עדיפות לעמדתו של שופט נכבד כזה או אחר בשאלה מי ראוי להיות ראש ממשלה, על פני עמדתו של כל בוחר ובוחר - זוהי מהות הדמוקרטיה. לא ייתכן שבית המשפט יאמרו לאותם אזרחים רבים שבחירתם אינה אפשרית, ללא כל מקור חוקי ובניגוד גמור לחוק יסוד הממשלה ולחוק הממשלה.

ראש הממשלה התייחס לחוות הדעת שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט ביקש להעביר לבג"ץ ואמר כי "אין זה מתקבל על הדעת שפקיד ציבור אחד, רם דרג ככל שיהיה, יקבע במקום הציבור הרחב ונציגיו ברשות המחוקקת מי יכול לנהל את המדינה ומי לא".

בליכוד החלו לתקוף את יריביהם בכחול לבן כבר לאחר ניצחון נתניהו בפריימריז של המפלגה. מנגד, במפלגתו של בני גנץ צפויים למקד את הקמפיין במצוקת השיתוק אליה נקלעה המדינה, בשל המשבר הפוליטי המתמשך.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-part-1912291927' autoplay='0' credit='' desc='קריאות נגד סער באירוע הדלקת הנרות של הליכוד' kid='1_jjqef9yf' duration='124'']

"חבר הכנסת גנץ מעולם לא נבחר בבחירות דמוקרטיות לראשות מפלגתו", אמר שר המדע אופיר אוקניס באירוע שבתרבות בפתח תקווה. "איזו חוצפה, אדם במפלגה טוטליטרית מטיף לנו על דמוקרטיה - קודם כל שיעשה דמוקרטיה בכחול לבן".

גם בכיר כחול לבן אבי ניסנקורן התארח באירוע שבתרבות בפתח תקווה ואמר כי "צריך לקחת את מערכת החינוך ולשפר אותה, צריך ללכת למערכת הבריאות ולשפר אותה. הדבר העיקרי זה סדרי עדיפויות - המדינה שנה במצור סביב כתבי אישום".

בנימין נתניהו בהדלקת נירות חגיגית בכנס הליכוד
בנימין נתניהו בהדלקת נירות חגיגית בכנס הליכוד | צילום: חדשות 13