צ'ה גווארה עם שביס: החרדית ממצפה שמתמודדת לראשות מפלגת העבודה

דינה דיין שונה בכל דרך אפשרית מקבוצת הגברים שנאבקים על תפקיד ראש מחנה השמאל: דתייה, מהפריפריה, מזרחית וכמובן: אישה. לאחר שפרצה לתודעה הציבורית עם סרטון רשת בו צפו חצי מיליון איש, היא מנסה לתרגם את ההצלחה הדיגיטלית לקולות ממשיים: "בסוף אהיה ראשת ממשלה"

דינה דיין, מועמדת לראשות מפלגת העבודה
דינה דיין, מועמדת לראשות מפלגת העבודה | צילום: חדשות 10

דינה דיין לא קולעת לפרופיל של קבוצת הגברים שמתמודדים על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה: דתייה, מהפריפריה, מזרחית ופמיניסטית - היא היפוך מוחלט שלהם. יחד עם זאת, היא מאמינה שהיא מסוגלת לכבוש את המפלגה ואת מחנה השמאל.

דיין פרצה מתוך אלמוניות אל תוך התודעה הציבורית בתחילת השבוע כאשר סרטון פרובוקטיבי שלה השיג חצי מיליון ציפיות בתוך מספר ימים. בסרטון היא תוקפת את המועמדים האחרים, "חבורת גברים שעפים על עצמם" וקוראת לעצמה "אני הפחדים שלכם".

>> כתבות נוספות בחדשות 10:

יעלון: "הסכסוך עם הפלסטינים לא מעניין את המחנה הסוני"

שר החוץ הקטארי: "חמאס היא תנועת התנגדות לגיטימית"

תיעוד: מטוס קרב רוסי משבש את מסלולו של מפציץ אמריקני

היא נולדה בירושלים ועברה למצפה כשהיתה ילדה, בה נשארה מאז. את הדת גילתה בגיל עשרים ושמונה, יחד עם בעלה הקיבוצניק, משושלת דיין, אשר בשלב זה מעדיף להשאר הרחק מאור הזרקורים. בעולם הזהויות, שמשחק תפקיד חשוב בפוליטיקה הישראלית, יש לדיין הרבה מה להציע.

בימים אלו היא עובדת לתרגום ההצלחה הרגעית עם הסרטון להצלחה ממשית ומתמשכת. לצורך כך חברה לאנשים שיצרו עבור ראש הממשלה נתניהו את קמפיין ה"נוהרים לקלפיות" הידוע לשמצה.

למרות התגובות החיוביות לסרטון, צפויים לדיין מכושלים רבים בדרכה, בין היתר היעדר הניסיון שלה. לה עצמה אין כל ספק שהיא מסוגלת לבצע כל תפקיד לא פחות טוב מהפוליטיקאים המנוסים: "אני יכולה להנהיג פי עשרה יותר טוב מכל המנותקים האלה שיושבים שם עם השמפניות, סיגרים וכל הווילות שלהם. תכלס". "איפה התוצאות?" היא מבקשת לדעת, לאחר שהתאכזבה מכל ההבטחות ששמעה כל חייה.

בדרכה להגשים את חלום ראשות הממשלה שלה, תצטרך לכבוש קודם את ראשות העבודה, לפחות, ולשכנע את "חבורת הגברים שעפים על עצמם" שהיא יכולה להנהיג אותם.

דינה דיין, מועמדת לראשות מפלגת העבודה
דינה דיין, מועמדת לראשות מפלגת העבודה | צילום: חדשות 10