מתיחות בדרום: רקטה התפוצצה בעוטף עזה; צה"ל תקף בתגובה

חיל האוויר תקף שתי תשתיות של חמאס בתגובה לירי שבוצע מכיוון רצועת עזה. טרם הנפילה, שארעה במועצה האזורית שדות נגב, לא נשמעה התרעת "צבע אדום". על פי ההערכות, גורמים סלפים אחראים לירי. לא היו נפגעים

שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל במבצע צוק איתן
שיגור רקטה, ארכיון | צילום: רויטרס

המתיחות בדרום ממשיכה. חיל האוויר תקף הלילה (חמישי) יעדים ברצועת עזה בעקבות ירי שבוצע מכיוון הרצועה.

מצה"ל נמסר כי "כלי טיס של חיל האוויר השמידו שתי תשתיות טרור השייכות לחמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי שבוצע לעבר יישובי עוטף עזה. צה"ל רואה בחמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

>> עוד כתבות בחדשות 10:

הבחירות בהולנד: על פי המדגמים - הפסד צורב למנהיג הימין הקיצוני

נתניהו לכחלון: דחה את שידורי התאגיד בחצי שנה

האישה שהחליטה ללדת למרות שתינוקתה תחיה ימים ספורים

מוקדם יותר דווח בסוכנות הידיעות "מען" כי חיל האוויר תקף מפקדה של חמאס בדיר אל באלח שבמרכז הרצועה. בנוסף, הותקפו שטחים מזרחית לשכונת זייתון. הירי בוצע בתגובה לרקטה ששוגרה מרצועת עזה והתפוצצה במועצה האזורית שדות נגב. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק.

טרם הנפילה לא נשמעה התרעת "צבע אדום". כוחות הביטחון סורקים את האזור. ההערכה היא שהירי בוצע ככל הנראה על ידי גורמים סלפים ולא על ידי חמאס.

רקטה שער הנגב
רקטה שער הנגב | צילום: ללא קרדיט

הפעם האחרונה שבה נורתה רקטה לעבר ישראל הייתה לפני שבועיים, אז היא נחתה בשטח פתוח בסמוך לאחד הישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש.

שלושה ימים לפני כן נורתה רקטה לאזור שער הנגב, וגם היא נחתה בשטח פתוח ולא גרמה נזק. בתגובה לירי ההוא תקף צה"ל מטרות של ארגון חמאס ברצועה, כאשר מטוסים של חיל האוויר השמידו חמישה מתקנים של חמאס. אחרי תקיפה זו, חמאס איים להגיב לתקיפה הבאה.

בווידאו: תוצאות התקפת צה"ל בעזה