שלושת החשודים ברצח אבו חדיר שחזרו את המעשה. נתניהו לאב: "הרצח מתועב"

במשטרה ערכו שחזור בהשתתפותם של שלושת החשודים המרכזיים, וראש הממשלה התקשר לחוסיין אבו חדיר: "אני ואזרחי ישראל מזועזעים מהרצח של בנך. הרוצחים יגיעו למשפט וימוצה איתם הדין". ריבלין קרא למנהיגים בשני הצדדים לעצור את ההסתה: "לא נגזר עלינו לחיות יחד - נועדנו לחיות יחד. אסור שיישאר פה אחד ששותק"

ראש הממשלה נתניהו בביקור אצל משפחת פרנקל
ראש הממשלה נתניהו בביקור אצל משפחת פרנקל | צילום: חדשות 10

יום לאחר מעצרם של ששה יהודים החשודים ברצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר, נערך לפנות בוקר שחזור של הרצח בהשתתפות שלושת החשודים המרכזיים - ושלושתם הודו במעשה. השלושה, על פי המשטרה, חיפשו "ערבי שקל לרצוח", ונראה כי ניסו לחטוף ילד ערבי אחר בירושלים יום לפני שהצליחו לתפוס את אבו חדיר, לשרוף אותו חי ולהשליך את גופתו בהרי ירושלים.

בתוך הקריאות להתייחס אליהם בדיוק כמו אל טרוריסטים, שהגיעו ועדיין מגיעות מכל קצוות הקשת הפוליטית, התקשר גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאביו של אבו חדיר, חוסיין.

לכתבה על חקירת המשטרה >

"אני מבקש להביע את הזעזוע שלי ושל אזרחי ישראל מהרצח המתועב של הבן שלך", אמר נתניהו על פי הודעת לשכתו. "פעלנו מיד לאתר את הרוצחים, הם יגיעו למשפט וימוצה איתם הדין. אנו שוללים כל התנהגות אכזרית, ורצח הבן שלך הוא מתועב ואינו יכול להיות מקובל על שום בן אנוש".

אתמול ציין נתניהו בפני ראש השב"כ יורם כהן ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו את הערכתו לפיענוחים של רצח אבו חדיר ושל רצח שלי דדון, שם נעצר נהג מונית מאעבלין החשוד במעשה.

אתמול שוחח אביו של אבו חדיר עם דודו של נפתלי פרנקל, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון לפני כחודש.

ריבלין ציטט את ביאליק: "וארור האומר נקום!"

נשיא המדינה הנכנס, רובי ריבלין, קרא הבוקר להנהגה היהודית והמוסלמית לעצור מיד את גל ההסתה ופעולות הנקמה ההדדיות. "'וארור האומר נקום!', כך כתב ביאליק", אמר ריבלין, "ארורה הנקמה המחריבה, המהרסת, המכאיבה לשם כאב ופוגעת בחפים מפשע. מאבק לאומי לא מצדיק מעשי טרור. מעשי טרור לא מצדיקים נקמה. נקמה לא מצדיקה הרס, ביזה וחורבן. גם אל מול הזעם והתסכול, האלימות והכאב, אפשר אחרת - חייבים אחרת.

"לשמע זעקותיהם האילמות עכשיו של שלי, נפתלי, גיל-עד, אייל, ומוחמד, הילדים שלנו, אסור שיישאר פה אחד ששותק. הם זעקו ואנחנו נזעק בשמם. בידינו הברירה: להיכנע לתמונת העולם ההרסנית שמציבים בפנינו הגזענים והקיצוניים או להילחם בה עד חֹרמה; להיכנע לטרור מוסלמי או יהודי פרוע ואכזרי או לשים לו קץ בכל דרך אפשרית. אין לנו דרך אחרת מלבד החיים המשותפים. לא נגזר עלינו לחיות יחד - נועדנו לחיות יחד, וכל גמגום או פשרה בעניין הזה יביאו להידרדרות העלולה להמיט אסון".