נתניהו: "אנו בעיצומה של מערכה - סיכמנו על צעדי ההמשך"

ראשי מערכת הביטחון קיימו דיון בדרום. ראש הממשלה: "פנינו לא להסלמה - אך נדע לעשות את מה שנדרש". שר הביטחון בנט: "נראה שהג'יהאד האסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים גדולים"

זמן צפייה: 00:27

ההסלמה בדרום: ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב (רביעי) להסלמה בתום דיונים ביטחוניים עם בכירי מערכת הביטחון, שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, וראש המל"ל במפקדת פיקוד הדרום. "פנינו לא להסלמה, אבל אנחנו נדע לעשות את כל הפעולות הדרושות שסיכמנו עליהן כדי להמשיך להגן על מדינת ישראל ואזרחיה", אמר והוסיף: "אנחנו בעיצומה של מערכה, סיכמנו על צעדי ההמשך".

"רבי המחבלים יודעים שאנחנו יכולים לשים אותם על הכוונת, ואנחנו נעשה כך לכול מי שבא לפגוע בנו. הם יודעים עכשיו שאנחנו יכולים להגיע אליהם לנקודות המסתור בדיוק כירורגי", אמר ראש הממשלה. "זה שולל מהם את התחושה שהם יכולים לפעול נגדנו, נגד האזרחים שלנו, תוך כדי הסתתרות מאחורי האזרחים שלהם. זה שינוי של המשוואה כי הם כולם יכולים להיות על הכוונת. זה שינוי גדול מאוד, וזה מחזק מאוד את ההרתעה של ישראל ואת היכולות שלה מול המחבלים", הוסיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה; צבע אדום נשמע שוב בעוטף

הירי לדרום נמשך: פצועה בינוני מפגיעה ישירה בבית באשקלון • חי

נתניהו: "הג'יהאד צריך לבחור – להפסיק הירי או לספוג מהלומות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון ביטחוני בפיקוד דרום
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון ביטחוני בפיקוד דרום | צילום: תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר בתום הדיון: "אנחנו צריכים שכל מחבל וכל יזם טרור יידע שהוא נושא על גבו טיימר לסוף חייו, וההחלטה בידי כל בן אדם להחליט אם להמשיך בפעילות טרור ולסיים את החיים או לעזוב את הטרור. החלטה דומה יש גם לג'יהאד האיסלאמי כארגון. נראה כרגע שהג'יהאד האסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים", אמר.  "זו החלטה שלהם האם הם יגררו את אזרחי עזה לדבר הזה. אנחנו מקווים שלא, אבל הם יישאו באחריות להחלטות שלהם בשעות הקרובות", הוסיף שר הביטחון.

שר הביטחון, נפתלי בנט, בפיקוד דרום
שר הביטחון, נפתלי בנט, בפיקוד דרום | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בנט התייחס לחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, על ידי צה"ל ואמר: "אנחנו נמצאים ביום השני של המערכה בעזה. ההישגים טובים, אדריכל הטרור  חוסל, ויש הרתעה, אבל הדרך עוד לפנינו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191113-1713' autoplay='0' credit='שחר לוי, משרד הביטחון' desc='' kid='1_9hvd9yu0' duration='60'']

נפתלי בנט, שר הביטחון ואביב כוכבי, הרמטכ''ל בהערכת מצב בקריה
נפתלי בנט, שר הביטחון ואביב כוכבי, הרמטכ''ל בהערכת מצב בקריה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר היום ספג בית באשקלון פגיעה ישירה, אישה כבת 65 נפצעה בינוני באירוע הקשה. הפגיעה הגיעה כשעתיים לאחר שכלי טיס של צה"ל תקף שני פעילים של הג'יהאד האסלאמי שעסקו בהכנות לשיגור טילי נ"ט בצפון רצועת עזה. במקביל, רקטות נפלו בחצר מפעל בשדרות ובחצר בית ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. זאת בנוסף לפגיעה בקו מים ראשי של מקורות במועצה האזורית אשכול. יותר מ-300 רקטות נורו לעבר ישראל מתחילת סבב ההסלמה הנוכחי, והוא נמשך כל העת לעבר יישובי עוטף עזה, שדרות, נתיבות ואשקלון.

בתוך כך, חמאס גינה את תקיפות צה"ל ברצועה וכינה אותם "תוקפנות קשה נגד העם הפלסטיני וההתנגדות הפלסטינית האמיצה". עוד נכתב בהצהרת הארגון כי "חמאס לא יוותר על מחוייבותו להגן על הפלסטינים ועל האינטרסים הפלסטינים. לא ננטוש את מחוייבותינו להרתיע את הכיבוש ולהיאבק בתוקפנותו, יהיו הקורבנות אשר יהיו".

כמו כן, שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, התייחס אף הוא לסבב ההסלמה הנוכחי ואמר: "אני מאוד מודאג מההתפתחויות וההסלמה בין הג'יהאד האסלאמי וישראל. שיגור ללא ההבחנה של רקטות וטילים לעבר אוכלוסייה אזרחית הוא בלתי מקובל ומוכרח להפסיק מייד". עוד ציין כי "המשך ההסלמה הוא מסוכן מאוד. זהו ניסיון לערער את המאמצים לשפר את המצב החברתי-כלכלי ברצועה. האו"ם פועל בדחיפות על מנת למצוא פתרון להסלמה".