דקה אחר דקה: כך התרחש הפיגוע שבו נדקר למוות דביר שורק

בשעות הערב חזר החייל מירושלים, שם קנה ספרים כמתנת פרידה מישיבתו. במרחק עשרות מטרים בודדים משער היישוב מגדל עוז זינק עליו אחד המחבלים, דקר אותו והשליך את גופתו לשדה הסמוך

זמן צפייה: 04:03

פיגוע הדקירה שאירע הלילה (חמישי) בצומת גוש עציון תפס את קהילת המודיעין, את צה"ל ואת שב"כ בהפתעה גמורה. הפיגוע הקשה, שבו נהרג החייל דביר שורק, היה יכול להיגמר גם בחטיפה ולהרים את מדינת ישראל על הרגליים – כפי שקרה לא רחוק משם ב-2014, עם חטיפתם של שלושת הנערים.

אתמול בשעות אחר הצהריים נסע שורק מישיבתו שבמגדל עוז לירושלים, כדי לקנות ספרים למוריו, כמתנה לסיום לימודיו. בשעות הערב עלה על אוטובוס חזרה לישיבה, כשבחפציו, בין היתר, ספרים של דוד גרוסמן, שבחר כשי.

בשעה 20:00 לערך ירד שורק מהאוטובוס בכביש 60 שחוצה את הגדה מצפון לדרום, ועולה בדרך הצרה המובילה למגדל עוז – שם ממוקמת הישיבה בה למד. רכב המחבלים הבחין בו והחל לעקוב אחריו, ובמרחק עשרות מטרים ספורים משער היישוב אחד המחבלים זינק על שורק, דקר אותו כמה פעמים בסכין והשליך את גופתו לשדה הסמוך.

עוד בחדשות 13:

"ננסה לבחור בחיים ולהביא אור": מאות בהלווית החייל דביר שורק

נתניהו בזירת הפיגוע: "החקירה מתקדמת – נשיג את מי שביצע הרצח"

הותר לפרסום: החייל שנדקר למוות בגוש עציון – דביר יהודה שורק

זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 18
זירת פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל בן 18 | צילום: חדשות 13

סמוך לשעה חצות, לאחר שעות שבהן לא התקבלו סימני חיים משורק, הוגשה תלונה למשטרה על נעדר – וכוחות פתחו בחיפושים באזור. בשעה 3:00 התגלתה גופתו של דביר, ומאז מנהלים כוחות צה"ל ושב"כ מרדף אחר חוליית המחבלים שנמלטה ממקום האירוע.

מחקירת מערכת הביטחון עולה כי המחבלים לא תכננו לחטוף את שורק, ובשום שלב לא עלה לרכבם. המחבלים הבחינו בשורק בעלייה למגדל עוז, רצחו אותו בדקירות סכין והשליכו את גופתו בכביש העולה למגדל עוז. כעת נבחן אם ארבו מראש לאזרח ישראלי שיעבור במקום, או שהפיגוע יצא לפועל באופן ספונטני.

כאלף בני אדם הגיעו הערב לבית העלמין בעפרה כדי ללוות את דביר יהודה שורק, החייל שנדקר למוות בגוש עציון, בדרכו האחרונה. להלוויה הגיעו גם שר החינוך, רפי פרץ (הימין המאוחד) וחבר הכנסת גדעון סער (הליכוד).

הלוויתו של דביר יהודה שורק
הלוויתו של דביר יהודה שורק | צילום: מיכל חזות, חדשות 13

יואב שורק, אביו של דביר, ספד לו: "מתנה קיבלנו לכמעט 19 שנה, מתנה שהפיצה אור וטוב בתוך המשפחה ומחוץ לה. בלי יומרנות ובלי ציניות. על המתנה הזאת אמרתי – ה' נתן וה' לקח. ה' לקח ואנחנו נותרים חסרים ופצועים", אמר האב והוסיף: "כמה כאב יביא הגעגוע והאם נמצא כוחות לבנות ולנטוע כמו שאהבת. רשעים אוהבי מוות קיפדו את חייך, אבל הם לא פגעו באור שלך ובעשיית הטוב. אנחנו נמשיך וננצח עם אלה. ננסה להמשיך לבחור בחיים ולהביא אור".

הסופר דוד גרוסמן, שספרו נמצאו בין חפציו של דביר, ספד הערב לחייל באירוע לזכרה של נחמה ריבלין ואמר: "לא הכרתי את דביר שורק. אבל שמעתי עליו הרבה במשך היום, שמעתי שהוא היה נער מאיר ומואר, אוהב אדם ורגיש – אמן בנפשו", גרוסמן, ששכל את בנו במלחמת לבנון השנייה, הוסיף: "לבי-לבי לכל אוהביו, אני יודע באופן אישי איזו דרך קשה עומדת בפניהם. אני יודע שנער מיוחד כמו דביר יאיר את דרכם".